نجات ۲ هزار نفر از کوهستان‌های کشور

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد هزار و ۹۵۸ نفر در کوهستان‌های سراسر کشور دچار اتفاق شدند که توسط امدادگران نجات یافتند.

حسین درخشان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امدادگران هلال احمر از ابتدای فروردین امسال تا ۲۹ مرداد ۶۳۳ عملیات امداد و نجات کوهستان را در سراسر کشور برای نجات جان هموطنانی که در مناطق کوهستانی دچار آسیب، شکستگی شده یا راه را گم کرده بودند به اجرا درآوردند.

وی افزود: بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان تهران با ۶۶ عملیات، استان فارس ۵۶ عملیات و استان مازندران با ۵۴ عملیات انجام شده است.

به گفته درخشان ۱۴۲۷ نفر توسط امدادگران از مناطق کوهستانی انتقال داده شدند که از این تعداد بعضی به سبب گم کردن راه در چادرهای امدادی اسکان داده شده یا وسایل مورد نیاز زندگی در اختیار آنها قرار گرفته یا پس از جست و جو به آغوش خانواده بازگشتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از میان اشخاصی که امدادرسانی شدند ۴۷۵ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند چرا که عمدتاً لابه‌لای صخره‌ها یا داخل دره و ارتفاعات پرت شده و دچار آسیب‌دیدگی‌های شدید، شکستگی شده یا در حالت بیهوشی قرار گرفته بودند و از این تعداد ۳۱۲ نفر مستقیم به بیمارستان انتقال یافتند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.