نجات ۴ نفر از ارتفاعات تهران/ واژگونی کامیون حامل چوب

به گزارش خبرنگارمهر ،برخورد چند دستگاه خودرو سواری سبک و سنگین در جاده قدیم کرج باعث مصدومیت دو سرنشین و شعله وری خودرو سواری شد.

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۰۵:۲۱ دقیقه بامداد امروز با اطلاع رسانی شهروندان در جریان این حادثه قرار گرفت و بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۴۵ را به جاده قدیم کرج سه راهی دانش اعزام کرد.

حمید موسائی فرمانده آتش نشانان اعزامی با اشاره به مصدومیت دو سرنشین یکی از خودروهای سواری تصریح کرد: خودرو سواری به رانندگی مرد ۵۵ ساله و سرنشین خانم ۴۵ ساله به شدت با قسمت عقب خودرو مینی بوس برخورد کرده بود که بر اثر این برخورد دو خودرو سواری و یک کامیون نیز با این خودرو برخورد کرده بودند.

وی با تأکید بر شدت برخورد این حادثه افزود: شدت برخورد به حدی بود که دو سرنشین خودرو از ناحیه سر و صورت دچار مصدومیت شده و خودرو سواری از قسمت موتور شعله ور شده بود که آتش نشانان بی درنگ پس از تحویل مصدومین به عوامل اورژانس و همیاری رانندگان دیگر با استفاده از تجهیزات خاموش کننده آتش سوزی خودروی شعله ور را به سرعت خاموش کردند.

برخورد خودرو سواری با بشکه های ترافیکی

برخورد شدید خودرو سواری با بشکه های ترافیکی در بزرگراه ستاری باعث مصدومیت سرنشین خودرو شد.

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۱:۲۵ دقیقه بامداد امروز با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۵۵ را به محل حادثه در مسیر جنوب به شمال بزرگراه ستاری نرسیده به بزرگراه همت اعزام کرد.

علی مهرابی فرمانده آتش نشانان اعزامی درباره برخورد خودروی سواری با بشکه های ترافیکی اظهار داشت: خودرو سواری به رانندگی مرد ۳۹ ساله پس از انحراف از مسیر خود به شدت با بشکه های ترافیکی کنار بزرگراه برخورد کرده و متوقف شده بود که آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل و جلوگیری از نشت بنزین خودرو، راننده خودرو سواری را که از ناحیه صورت و سینه دچار مصدومیت شده بود جهت مداوا تحویل عوامل اورژانس دادند.

انفجار سیلندر گاز مایع حادثه آفرید

انفجار سیلندر گاز مایع در پارکینگ آپارتمان باعث ایجاد آتش سوزی در درب های ورودی طبقه اول و دوم ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر شد.

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران پیرو تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، ساعت ۴:۱۳ صبح امروز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۳۸ و نجات ۵ را به محل حادثه در شهرک ولی عصر، خیابان حیدری شمالی، کوچه سرایی اعزام کرد.

براساس این گزارش، مورد این آتش سوزی یک ساختمان ۴ طبقه بود که به علت انفجار شدید یک سیلندر گاز مایع در قسمت پارکینگ ساختمان درب های ورودی طبقه اول و دوم آپارتمان دچار آتش سوزی و دود گرفتگی شدید شده بود که آتش نشانان به سرعت با استفاده از دستگاه تنفسی و فن هواده اقدام به تخلیه دود کرده و همزمان آتش سوزی را مهار و از سرایت آن به داخل ساختمان مسکونی جلوگیری کردند.

برخورد تیغه بیل مکانیکی با علمک گاز شهری

بی احتیاطی راننده لودر باعث برخورد خودرو با علمک گاز شهری یک ساختمان در حال تخریب در بلوار تعاون شد.
ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه شب گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۲۷ را به محل حادثه در بلوار تعاون، خیابان الهام اعزام کرد.

داوود کرمی فرمانده آتش نشانان اعزامی گفت: بی احتیاطی راننده لودر در هنگام تخریب ساختمان باعث برخورد تیغه بیل مکانیکی با لوله گاز شده بود که آتش نشانان بلافاصله با مسدود کردن لوله شکسته شده با استفاده از گوه مخصوص و کشیدن یک رشته لوله آبدهی جهت اطمینان و رعایت نکات ایمنی از نشت گاز جلوگیری کردند.

کم تجربگی راننده، خودروی سواری را واژگون کرد

ناتوانی راننده جوان در کنترل خودرو سواری واژگونی خودرو سواری در جوی آب و ایجاد نشت بنزین را در بزرگراه ستاری در پی داشت.

در پی تماس رانندگان عبوری از مسیر شمال به جنوب بزرگراه ستاری، قبل از بلوار فردوس، مبنی بر واژگونی خودروی سواری در جوی آب، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۰۲:۳۶ دقیقه بامداد امروز بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۲۷ را به محل حادثه اعزام کرد.

داود کرمی فرمانده آتش نشانان اعزامی در باره این رخداد گفت: خودرو سواری به دلیل ناتوانی راننده ۲۸ ساله آن، پس از برخورد با جدول و چند اصله درخت در کنار بزرگراه با برخورد به گاردریل در جوی آب نیمه واژگون شده بود که آتش نشانان پس از ایمن سازی محل و قطع سیستم برق خودرو و با بکارگیری تجهیزات نجات از نشت بنزین جلوگیری کرده و با به حالت اولیه در آوردن خودرو و انتقال آن توسط جرثقیل به مأموریت خود پایان دادند.

نجات ۴ نفر از ارتفاعات تهران

چهار جوان که برای تفریح به ارتفاعات شمال تهران رفته بودند و با تاریک شدن هوا مسیر خود را گم کرده بودند، با تلاش آتش نشانان نجات یافتند.

در پی تماس افراد گرفتار شده با سامانه ۱۲۵و درخواست کمک از آتش نشانان، بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران ساعت ۲۲:۱۵ شب گذشته گروه ویژه امداد و نجات کوهستان ایستگاه ۶۴ را به ولنجک، بام تهران اعزام کرد.

احمد حاجی وند فرمانده آتش نشانان در این باره گفت: در محل مورد نظر چهار جوان به نام های (مهدی- ق) ۱۸ ساله، (محمد – م) ۱۹ ساله، (امیر- ط) ۱۷ ساله و (محمد – س) ۱۷ ساله که برای تفریح به کوهستان آمده بودند از مسیر اصلی منحرف شده و بر روی ارتفاعات و صخره ها به علت ناآشنایی با مسیر و تاریکی شب راه خود را گم کرده بودند که با هدایت آتش نشانان سالم و بدون هیچ آسیبی به محل امن انتقال داده شدند.

واژگونی کامیون حامل چوب

برخورد دو دستگاه خودروی کامیون در بزرگراه آزادگان سرنشینان یکی از خودروها را درون خود محبوس کرده بود که با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان نجات یافتند.

فرماندهی آتش نشانی تهران در پی تماس شهروندان مبنی بر واژگونی یک دستگاه کامیون حامل چوب و محبوس شدن دو نفر از سرنشینان ساعت ۱:۲۲ دقیقه بامداد امروز، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۳۵ و نجات ۶ را به بزرگراه آزادگان، روبروی تره بار مرکزی اعزام کرد.

ناصر حاجی گل افسر آماده منطقه پنج عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در این حادثه یک دستگاه کامیون حامل چوب به علت برخورد شدید با یکدستگاه کامیون دیگر و همچنین برخورد با گاردریل وسط اتوبان به سمت راست بزرگراه منحرف و واژگون شده بود.

وی درباره عملیات نجات محبوسین این حادثه خاطرنشان کرد: دونفر از سرنشینان کامیون در داخل آن محبوس و گرفتار شده بودند و همچنین به علت نشت گازوئیل شدید هر لحظه امکان آتش سوزی وجود داشت که آتش نشانان بلافاصله اقدام به ایمن سازی محل حادثه و همزمان قطع برق خودرو کردند و با استفاده از تجهیزات امداد و نجات سرنشینان محبوس شده را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.