نجار: مجلس محل قضاوت نیست/ مطهری: در پرونده بهشتی خود حکومت مدعی است

۲۰فروردین۱۳،

وزیر کشور در پاسخ به سوال ملی نماینده تهران دربارهٔ مرگ ستار بهشتی گفت: نظام جمهوری اسلامی تا کنون نشان داده که با احدی عهد اخوت نبسته و در سنوات قبل ما دیدیم اگر کسی خلافی کند برخوردی مطابق با قوانین با آن صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران مصطفی محمد نجار وزیر کشور که در جلسه امروز و به منظور پاسخگویی به سوال علی مطهری دربارهٔ مرگ ستار بهشتی حضور پیدا کرده بود گفت: تا زمان صدور رای چه کاری باید انجام دهیم، این که از ما بخواهید این جا وارد جزییات شویم و قضاوت کنیم ما در محل قضاوت نیستیم و دستگاه قضایی قطعا به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد تا حقایق روشن شود.

وی در ادامه با بیان این که باید منتظر بمانیم تا مقام قضایی حکمش را صادر کند، افزود: همان طور که خود شما با اشاره به فرموده شهید مطهری عنوان کرد مجازات باید از مجاری قانونی صورت گیرد لذا باید منتظر حکم قوه قضاییه بود و سپس هر رایی که دستگاه قضایی صادر کرد اجرا می‌کنیم.

نجار با بیان این که نظام جمهوری اسلامی تا کنون نشان داده که با احدی عهد اخوت نبسته گفت: در سنوات قبل ما دیدیم اگر کسی خلافی کند قطعا برابر قانون برخورد با آن صورت خواهد گرفت.

وزیر کشور با بیان این که همه ما از اتفاق رخ داده ناراحت هستیم اظهار داشت: تخلف صورت گرفته ممکن است در همه جای دنیا صورت گیرد لذا باید منتظر حکم قوه قضاییه باشیم چرا که دستگاه قضایی بلافاصله به این پرونده ورود کرده و حکم خود را صادر خواهد کرد.

علی مطهری در پاسخ به اظهارات نجار گفت: این که در هر نظامی ممکن است خطایی رخ دهد تردیدی نیست اما مهم نوع برخورد با آن خطاست دو شرطی که بنده در این موضوع داشتم عذرخواهی رسمی از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما بود و دومین شرط عذرخواهی از خانواده ستار بهشتی است و مقام معظم رهبری است و هدف بنده این است که فرهنگ عذرخواهی باید رایج شود، لااقل دیه وی پرداخت و رضایت خانواده او جلب شود و خود ما نیز با این اقدام از نظام دفاع می‌کنیم چرا که در بروز این اتفاق خود حکومت نیز مدعی است.

نماینده مردم تهران در پایان عنوان کرد: از پاسخ‌های وزیر کشور قانع نشده است و پس از به رای گذاشتن پاسخ‌های نجار نمایندگان رضایت خود را از پاسخ‌های وی اعلام کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.