نجیبی پرتره اکبر نیکان‌پور را در دو ساعت می‌سازد/ نقاشی همزمان پرتره هنرمند توسط دو نقاش

۱۶اردیبهشت،

به مناسبت تجلیل از روز معلم/

همزمان با برپایی مراسم روز معلم که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران در هتل المپیک برگزار می گردد؛ جعفر نجیبی پرتره اکبر نیکان‌پور را می‌سازد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ در سال های اخیر ادراه کل فرهنگ و ارشاد استان تهران در ایام روز معلم اقدام به برگزاری روز معلم می کند و در این مراسم از هنرآموزان هنرستان های موسیقی و تجسمی که زیر نظر این اداره فعالیت می کنند؛ تجلیل می کند.

در جریان برگزاری این مراسم گروه های موسیقی به اجرای برنامه می پردازند و دو کارگاه آموزشی مجسمه و نقاشی نیز برپا می گردد که امسال در مراسم روز معلم به منظور پاسداشت مقام هنری و معلمی اکبر نیکان پور چهره به نام تصویرگری؛ جعفر نجیبی مجسمه گلی او را در مدت زمان دو ساعت می سازد و همزمان دو نقاش هم پرتره اکبر نیکان پور را خواهند کشید.

همچنین در کارگاه آموزشی دیگری که در جریان برپایی این مراسم برگزار می گردد؛ مرتضی یزدانی به آموزش نقاشی خواهد پرداخت.

همچنین در جریان برپایی این مراسم از تعدادی هنرآموزان هنرستان های موسیقی دختران و پسران و هنرستان هنرهای زیبا پسران و هنرستان هنرهای زیبا دختران تجلیل می گردد.

جعفر نجیبی دربارهٔ مجسمه ای که از اکبر نیکان پور خواهد ساخت گفت: اکبر نیکان پور یکی از دوستان دوران دانشکده من است که از دوران جوانی بخش عمده از وقت اش را صرف آموزش هنر تصویری گذاشته است. او با توجه به زندگی هنرمندانه و منش انسانی که دارد، هنرمندانه نیز زندگی می کند.

وی افزود: من با توجه به شناختی که از اکبر نیکان پور دارم در این زمان دو ساعته یک مجسمه اکسپرسیونیستی از او با گل خواهم ساخت. البته امیدوارم برگزارکنندگان این مراسم با حمایت مالی خود شرایطی را فراهم کنند تا این مجسمه را پس از مراسم قالب گیری کنیم و یا به اکبر نیکان پور تقدیم کنیم و یا این که در حیاط هنرستان هنرهای زیبا پسران آن را نصب کنیم.

به گفته نجیبی باید شرایطی فراهم شود که از هنرمندان بزرگ مان در زمان زیست شان تجلیل کنیم و قدر آنها را بدانیم تا برپایی چنین مراسم های تاثیری بر فعالیت های هنری شان داشته باشد.

این مجسمه ساز افزود: متاسفانه از بسیاری از هنرمندان به نام ایرانی اسناد و مدارک کمی به جا مانده است و همین موضوع سبب می گردد که ما در آینده برای پژوهش دربارهٔ این هنرمندان به مشکل بربخوریم. به طور مثال اگر در زمان زیست استاد علی اکبرخان صنعتی و استاد قهاری فیلم مستندی تهیه می گردد؛ ما امروز می توانستیم از این منبع برای هنرمجسمه سازی امروز استفاده کنیم.

اکبرنیکان‌پورمتولد ۱۳۳۵ اردبیل است. او فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای ، و کارشناسی ارشد تصویرسازی و دارای مدرک درجه یک هنری(دکترا) است. او بیش از ۲۰ سال کتاب‌های کودکان و مطبوعات کودک و نوجوان را تصویر سازی کرده است. او تاکنون بیش از ۵۰ عنوان کتاب کودکان را طراحی وایلستراسیون کرده است. او همچنین مدرس تصویرسازی و نقاشی در دانشکده هنرهای زیبا و هنر و معماری است.

اوهمچنین عضو هیئت داوری چندین نمایشگاه تصویرگری کودکان و دانشجویان سراسر کشور، شرکت در چندین سمینارتصویرگری دربلونیای ایتالیا،مشاور و مدیر هنری، داوری چندین نمایشگاه داخلی و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد. او تاکنون جوایز بین الملی متعددی برای تصویر سازی کتاب های کودکان دریافت کرده است.

مراسم بزرگداشت روز معلم دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ الی ۲۲ در هتل المپیک تهران برگزار می گردد.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.