نحوه بازنشستگی پیش از موعد کارمندان دولت

۱۳م اسفند ،

بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولین قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز است.

ممتازنیوز:  بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولین قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز است.

در بخش مربوط به نظام اداری و مدیریت در لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور، آمده که افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر از قبیل هیات علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع مواد (۷۱) و (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، ثابت باقی بماند انجام می‌پذیرد.

همچنین در تمامی دستگاه‌های اجرایی، امتیاز کمک هزینه فوت و ازدواج ۶۵۰۰ و امتیاز حساب پس‌انداز کارکنان دولت ( سهم دولت) ۱۵۰ تعیین و پرداخت می‌شود.

بر این اساس بنا به ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری منحصر به امور خدماتی اداری دستگاههای اجرایی است و شامل اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نمی‌شود . همچنین اختیارات هیات وزیران در مورد تعیین نصاب معاملات موضوع قانون برگزاری مناقصات به مواردی که معامله به صورت مزایده انجام می‌شود نیز تسری می‌یابد.

بنا به ماده ۸۲ این لایحه بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولین قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع (۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶ و بدون سنوات ارفاقی پیش از موعد مجاز است. اجرای این حکم از محل منابع دستگاهها و واگذاری اموال دولتی قابل پرداخت است.

همچنین سقف افزایش حقوق و مزایا و سایر پرداختی‌های نقدی و غیرنقدی شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به کارکنان و مدیران خود در سال توسط هیات وزیران تعیین می‌گردد و از ابتدای سال، اجرای بودجه شرکت‌های مذکور در سقف یادشده امکان‌پذیر است.

بنا به این گزارش در اصلاحیه بودجه سال عناوین مذکور، افزایش پرداخت نقدی و غیرنقدی از قبیل حقوق و مزایا، پاداش تحت هر عنوان، عیدی و نظایر آن و همچنین کمکهای نقدی و غیرنقدی به کارکنان و مدیران و اعضای هیات مدیره نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و شرکتهای دولتی و شرکتهایی که شمول قانون در مورد آن مستلزم ذکر یا تصریح نام است، علاوه بر پرداختهای قانون منظور شده در بودجه مصوب سال شرکتهای مزبور ممنوع است.

عضویت کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دارندگان ردیف و سایر مشمولین قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۳۷۳/۱۰/۱۱ در هیات مدیره شرکت‌های دولتی یا شرکت‌های وابسته و تابعه شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به صورت موظف فقط در قالب ماموریت با دریافت حقوق و مزایا و هرگونه دریافتی به هر نحو از جمله به استناد قانون تجارت و اصلاحات بعدی آن فقط از یک محل و یک صندوق مجاز است.

بر این اساس کلیه اشخاص حقوقی که تمام و یا قسمتی از اعتبارات آنها از محل منابع بودجه عمومی تامین می‌شود و شکل حقوقی آنها منطبق با تعاریف مذکور در مورد (۲)، (۳)، (۴) و (۵) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶ نیست، در مصرف اعتبارات مذکور از لحاظ اجرای مقررات قانون یادشده در حکم موسسات و نهادهای عمومی و غیر دولتی به شمار می‌آیند.

بر اساس ماده ۸۵ این لایحه دعاوی راجع به حفظ حقوق و اموال بیت‌المال (حقوق و اموال عمومی و دولتی) از قبیل دعاوی مربوط به اراضی ملی، محیط‌زیست، منابع طبیعی، املاک و اموال دولتی و عمومی، از پرداخت هزینه دادرسی در مراحل مختلف معاف است و وجوه موضوع قانون اجازه پرداخت پنجاه درصد (۵۰%) حق الوکاله‌های وصولی به نمایندگان قضایی و کارمندان موثر در پیشرفت دعاوی دولت مصوب ۱۳۴۴/۱۰/۱۲ با صدور حکم قطعی مبنی بر محکومیت طرف دعوی به پرداخت خسارت حق الوکاله و از محل مبالغ وصولی قابل پرداخت است.

همچنین معادل ده درصد از مبالغ موضوع قانون یادشده بصورت علی‌الحساب حسب مورد و بر اساس موضوع دادخواست‌های تقدیمی، از محل اعتبارات مصوب وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و در مورد شرکتهای دولتی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی از محل منابع داخلی آنها قابل پرداخت است و پس از وصول مبالغ موضوع قانون یادشده به نحو مقتضی نسبت به اعمال حساب اقدام خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۶نظر ثبت شده
  1. م.م:

    چرا نمگذاریددولت طرح ۵سالرادوباره برقرار کندخیلبی از کارمندان از بدنه دولت خارج میگردن واین فرصت اشتغال را برای جوانتر ها فراهم میکند بفکر باشید طرح بازنشستگی با سنوات ارفاقی را اجرا نماید

  2. م.م:

    چرا نمگذاریددولت طرح ۵سالرادوباره برقرار کندخیلبی از کارمندان از بدنه دولت خارج میگردن واین فرصت اشتغال را برای جوانتر ها فراهم میکند بفکر باشید

  3. م.م:

    من یک خانم هستم با۲۵سال خدمت دریک اداره دولتی کار میکنم بدلیل رسیدگی به قرزندانم تقاضای بازنشستگی نمودم ودراین زمان که بنیاد خانواده از اصلی ترین امور هست چرا به بهانه نداشت بودجه با بازنشستگی ما مخالفت میشود چرا نمگذارید هرکس دوست دارد برودوجای ان نیروی جوان بیاوریداگر دولت طرح ۵سال ارفاقی رادوباره برقرار کندخیلبی از کارمندان از بدنه دولت خارج میگردن واین فرصت اشتغال را برای جوانتر ها فراهم میکند بفکر باشید

  4. م.م:

    قرار بود یه ازای هرفرزندیک سال به سنوات خدمت بانوان اضافه شود به دستگاه می گوییم خبر ندارد صندوق بازنشستگی می گوییم خبر ندارد پس از کی بپرسیم که اجرایی می شود یا نه

  5. موسوی:

    بازنشستگی پیش از موعد برای چابک سازی سیستم ضرورت است ولی همزمان نیز نسبت به جذب نیروهای برجسته تحصیلاتی بمنظور تقویت دستگاهها اقدام بشود در هر دستگاه درصد مشخصی نیرو جذب نمایند

  6. ازيتا عابدي وركي:

    من دبیر اموزش و پرورش با ٢٠سال خدمت هستم هر کاری میکنم با بیست سال و بیست روز حقوق بازنشست شم صدام به جایی نمی رسه ترارخدا ما را در یابید زندگیم به خاطر کارم داره از هم میپاشه ولی گوش شنوایی نیست جالب اینکه خراسان رضوی و به خصوص نیشابور که من تو این شهرم میکن فقط سه نفر لهبیمار صعب العلاج حق بازنشستگی ٢٠سال با ٢٠روز حقوق دارن ولی دوستم تو شهر شیراز که سابقه اش با من از اول مهر بازنسهشست شده میگه تو شیراز با هر کی تقاضا داده موافقت شده ولی اینجا موافقت نمیشه این همه تفاوت و سلیقه ای عمل کردن برا چیه؟ترا خدا ما خانمهای کارمند را در یابید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.