نحوه برخورد آموزش و پرورش با دانش‌آموزان موبایل به دست/ اخراج دائم از مدرسه نداریم

فروردین ۱۴۰۳

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش:

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: برخورد با دانش آموزی که در محیط مدرسه از موبایل استفاده می‌کند به کمیته انضباطی بستگی دارد البته اخراج دائم از مدرسه در آئین نامه انضباطی وجود ندارد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، سید رحیم میرشاهولد، درخصوص ورود موبایل به مدارس اظهار داشت: طبق مقررات آموزش و پرورش ورود موبایل به مدارس ممنوع است و در این خصوص دستورالعملی نیز به مدارس ارسال شده است.

وی افزود: شورای مدرسه درخصوص برخورد با دانش آموزانی که برخلاف مقررات موبایل به مدرسه می‌آورند، تصمیم گیری می‌کند، شورای مدرسه بر اساس آئین نامه انضباطی برای برخورد با دانش آموزان خاطی تصمیم گیری می‌کند.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا مدیر مدرسه می‌تواند به سبب استفاده از موبایل دانش آموز را اخراج کند؟ عنوان کرد:‌برخورد با دانش آموزانی که در محیط مدرسه از موبایل استفاده می‌کنند به کمیته انضباطی بستگی دارد که در صورت تکرار استفاده از این وسیله یا در صورت ملاحظه موارد خاص همچون بعضی از بلوتوث‌ها بر اساس ماده ۶۹ آئین نامه انضباطی تنبیهات متناسب با تخلف را تصمیم گیری می‌کنند که اخراج موقت از مدرسه با اطلاع ولی دانش آموز و حداکثر برای سه روز از جمله این تصمیم‌هاست.

میرشاهولد بیان کرد:لازم به ذکر است که اخراج دائم از مدرسه در آئین نامه انضباطی وجود ندارد و در شرایط خاص دانش آموز به مدرسه دیگر منتقل می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.