نحوه تشخیص مناطق دارای طلا و مس

۱۳م آذر ،

بینا- پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به طراحی و پیاده سازی سامانه‌ای جهت تفکیک و تشخیص مناطق حاوی کانسارهای طلا و مس شدند.
به گزارش، سهیل ایوزخانی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت تولیدکننده این سامانه به ایسنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت اکتشاف ذخایر طلا و مس در اقتصاد کشور و همچنین پیچیدگی‌های موجود در فرایند پی‌جویی این مواد معدنی استراتژیک، محققان این شرکت اقدام به طراحی سامانه‌ای برای تشخیص مناطق دارای کانسارهای طلا و مس کرد.
این سامانه بر اساس روش اختراع شده توسط ماهیار سلطانی و سهیل ایوزخانی با نام (SEM(Soltani & Eyvazkhani Method طراحی و اجرا شده است و با استفاده از این سامانه تفکیک و تشخیص واحدهای طلا و مس‌دار با سرعت و دقت بسیار بالا امکانپذیر می‌شود.
ایوزخانی ادامه داد: این سامانه علاوه بر پاسخگویی به نیاز داخل کشور، زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی پیشرفته در زمینه اکتشاف مواد معدنی به ویژه طلا و مس به سایر کشورها را فراهم می کند.
وی تصریح کرد: این سامانه در استان‌های کرمان، تهران، سمنان، قزوین، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد وآذربایجان شرقی به صورت عملیاتی و با دقت و صحت بسیار بالا کاربردی شده است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. برزنونی:

    اگه ممکنه تلفنتان رابه شماره۰۹۱۵۹۷۲۸۶۱۰ارسال کنید چون معدن مس ثبت کردم ونیاز به همکاری ومشاوره دارم

  2. محمد ارشادی:

    با سلام من میخوام نقشه نقاط طلا خیز در شمال غرب کشور را داشته باشم آیا این امکان دارد یا نه ضمنا در مورد نظر خواهی باید براتون بگم که حق دارید که برخی اطلاعات اساسی را در اختیار بازدیدکنندگان نگذارید اما اطلاع رسانی موجب بازاریابی مثبتی است هم ایده های شما تبلیغ میشود وهم شما را معرفی میکند متشکرم

  3. علی پاکسرشت:

    باسلام-اگه ممکنه تلفن تماستونوداشته باشم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.