نحوه دریافت اینترنت پرسرعت با چند تبصره و اخطار

نحوه دریافت اینترنت پرسرعت با چند تبصره و اخطار

برخی کاربران از اینترنت تنها برای کسب اخبار و اطلاعات و برخی برای گشت و گذار و دیدن عکس و سرگرمی بهره می‌برند و بعضی به دنبال آخرین آموزش و یافته‌های علمی‌ هستند البته کیفیت، ظرفیت و سرعت اینترنت در کشورهای مختلف با توجه به وضعیت زیرساخت‌های فنی و ارتباطاتی متفاوت است.

در ایران هم شرکت مخابرات و شرکت‌های خصوصی با عنوان ندا طی چند سال گذشته نسبت به ارائه اینترنت پرسرعت البته با کیفیت‌های مختلف اقدام می‌کنند که این موضوع نیازمند بحث و بررسی است که در گزارش دیگری به آن پرداخته می‌شود.

به گزارش ایسنا شرکت مخابرات ایران در سال‌های اخیر با فراهم کردن بسترهای اینترنتی، چه در سال‌های اولیه با سرویس دایل‌آپ و چه امروز با DSLها، استفاده از اینترنت و اطلاعات شبکه را برای مشترکان خود تسهیل بخشیده است.

* نحوه ارائه سرویس‌های اینترنتی در کشور

متقاضیان در تهران برای دریافت خط اینترنت پرسرعت باید درخواست سرویس خود را مطابق راهنمای تنظیم درخواست و به همراه مدارک اولیه توسط نماینده معرفی شده به اداره نگهداری دیتای شرکت مخابرات استان مربوطه ارایه کند.

سپس بررسی درباره امکان واگذاری ارتباط در محل مورد تقاضا از طریق مرکز آبونه مخابراتی مربوطه به لحاظ پورتی، تجهیزاتی، پهنای باند و همچنین ارتباطی ( سیم فیزیکی)‌ توسط شرکت مخابرات استان در مدت ۱۵ روز صورت‌پذیر است که پس از حصول نتیجه مثبت، مراتب به همراه نوع مودم‌های سازگار با پورت‌های دسترسی رزرو شده و همچنین یک نسخه کارت تقاضا و اشتراک تحویل متقاضی شده و متقاضی باید ضمن مطالعه دقیق و تایید موارد مندرج در این کارت توسط صاحبان امضاء مجاز شرکت/سازمان، میزان هزینه‌های اعلام شده معادل ۴۵ روز آبونمان به عنوان پیش پرداخت و مبلغی بعنوان هزینه نصب برابر تعرفه‌های مصوب پرداخت و اصل فیش‌های واریزی را به اداراه نگهداری دیتا شرکت مخابرات استان تحویل دهد.

در ادامه ارائه خدمات از سوی مخابرات استان مربوطه، از تاریخ تحویل خط مشترک و امضاء صورت جلسه تحویل ارتباط مورد نظر توسط نماینده شرکت مخابرات استان و نماینده شرکت متقاضی باید مشترک نسبت به پرداخت صورت حساب‌های صادره از سوی شرکت مخابرات استان اقدام کند.

*مشترکان توجه کنند

بر اساس تبصره ۱، مطابق دستورالعمل موجود پس از پرداخت هزینه توسط متقاضی، اداره نگهداری دیتای استان مربوطه نسبت به صدور فرم دستور مداری و دایری سیم خصوصی، تست ارتباط و تحویل سرویس (در صورت لزوم با امکانات مخابرات) اقدام می‌کند در این مرحله متقاضی موظف به پیگیری دایری بوده و در صورتی که نسبت به تحویل خط درخواستی به هر دلیلی اقدام نکند سرویس مذکور دایر تلقی می‌گردد و از آن تاریخ نسبت به صدور صورتحساب اقدام می‌شود.

در تبصره ۲ نیز متقاضیان این سرویس جهت دریافت IP address پس از واریز هزینه‌ها، نسبت به تکمیل فرم Ripe و تحویل آن به اداره نگهداری دیتا استان‌های مربوطه اقدام کند.

به گزارش ایسنا، در همین رابطه تبصره ۳ اشاره کرده است: پس از اتمام مدت زمان تعیین شده جهت واریز وجوه اولیه در صورت عدم پرداخت ضمن راکد کردن پرونده تقاضا، نسبت به حذف رزرو امکانات تجهیزاتی اقدام خواهد شد.

تبصره ۴ هم آورده است: در صورت هرگونه تغییر در آدرس پستی، مشترک موظف به اعلام آدرس جدید است و در پایان در تبصره ۵ آمده است: خدمات تنها به شرکت‌های دولتی و یا شرکت‌های خصوصی دارای مدارک ثبت رسمی واگذار می‌شود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.