نحوه مدیریت هزینه دانشگاه‌ها و نقش خیرین در توسعه آموزش عالی

۲۸اردیبهشت،

25-332.jpg

پانزدهمین نشست اتاق فکر، برنامه‌ریزی و سیاست‌های راهبردی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و مدیران اداری مالی و بودجه و تشکیلات وزارت علوم، امام جمعه کاشان، فرماندار کاشان و بعضی روسای دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان یاران (ایسنا)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد هدف از برگزاری این نشست را در راستای تصمیم‌گیری‌های راهبردی و توسعه و کیفی کردن دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در این نشست چگونگی مدیریت هزینه دانشگاه‌ها و نقش خیرین در توسعه آموزش عالی بررسی شد.

وی افزود: هدفمندی یارانه‌ها و اثراتش در دانشگاه‌ها، مدیریت انرژی و صرفه‌جویی انرژی در دانشگاه‌ها از جمله مواردی است که تاکنون در اتاق فکر مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته وی، تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در مورد دانشگاه‌ها، ویژگی‌های بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۲ و بررسی شاخص‌های ارزیابی آموزش عالی از دیگر مواردی است که در این نشست با تعامل روسای دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

ساداتی‌نژاد، با اشاره به برگزاری این نشست‌ها در دانشگاه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها اگر بتوان ویژگی‌های مثبت دانشگاه‌ها را ترسیم کرد، الگوی خوبی را می‌توان برای مدیریت در راستای توسعه و ارتقای دانشگاه‌ها ارائه کرد.

در ادامه این نشست دکتر عباس کتابی رییس دانشگاه کاشان گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی این دانشگاه ارائه کرد.

وی به ۴۰ سالگی دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در ترسیم سند چشم‌انداز باید در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

رییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه این دانشگاه با ۱۲ دانشکده و ۶ مرکز پژوهشی و ۶۱۹۶ دانشجو و ۲۷۰ عضو هیات علمی فعالیت می‌کند، گفت: مجموع فضای کالبدی این دانشگاه ۱۰۵ هزار مترمربع است که از محل پروژه‌های ملی ۲۱ هزار متر مربع در حال ساخت است و با همت و مشارکت خیرین نیز ۳۰ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی تفریحی در این دانشگاه ساخته می‌شود.

در ادامه مراسم علیرضا جوادی معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز اسلامی کردن دانشگاه‌ها را لازم دانست و گفت: برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید متون به خصوص متون اسلامی و علوم انسانی مبتنی بر دین باشد، بنابراین مدیران دانشگاه‌ها نیز باید نگاه مدیریت دینی داشته باشند.

وی، نقش اساتید را برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها حایز اهمیت عنوان کرد و افزود: اساتید باید عملکرد و رفتارشان گویای شخصیت تمام عیار اسلامی باشد.

علیرضا جوادی از دیگر موارد لزوم اسلامی کردن دانشگاه‌ها را دانشجویان برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشجویان نیز از آنجا که مدیران آینده جامعه می باشند برای اداره جامعه باید به نحو احسن با توجه به مختصات اسلامی تربیت شوند.

معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه کاشان افزود: برنامه، محتوا و مباحث نرم‌افزاری مبتنی بر دین نیز باید در دانشگاه‌ها ارائه شود.

فرماندار کاشان، به ۱۳ دانشگاه و موسسات آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این شهرستان بیش از ۳۵ هزار دانشجو مشغول به تحصیل می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.