نحوه مراقبت از فردی که جراحی کیست دندان انجام داده چگونه است؟

۱۱اردیبهشت،

پزشکان به اشخاصی که جراحی کیست دندان انجام داده اند توصیه می کنند تا به دقت مراقب رژیم غذایی خود باشند به ویژه در چند ماه اولی که از انجام جراحی قبل است تا موفقیت عمل جراحی آسیب نبیند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، جراحی کیست دندان که معمولا به دلایلی مانند ضربه خوردن فک و دندان و یا سایر عوامل ژنتیکی رخ می دهد سبب ایجاد یک توده در ریشه ی دندان می شود که برخی موارد با یک التهاب و درد در ناحیه ی مذکور همراه است و درمان آن از طریق جراحی صورت می گیرد.

گفتنی است فرد پس از انجام جراحی معمولا درد در ناحیه ی عمل را احساس می کند که با تجویز و توصیه ی پزشک می تواند از انواع مسکن ها استفاده نماید، البته به صورت موقت زیرا بدن به آنها عادت می کند و مسکن ها اثرات طولانی مدت مضر بر روی سلامت فرد می گذارند.

بررسی ها نشان می دهند، فرد می بایست توصیه های دندان پزشک را به دقت رعایت نموده تا مدتی از خوردن غذاهای سخت و سنگین که بسیار داغ و یا سرد باشند خودداری کند.

پزشکان توصیه می کنند تا اشخاص از دهان شویه های مناسب برای شستشوی لثه ها و دندان های خود استفاده کنند و روند جوش خوردن بخیه های لثه خود را در نظر داشته باشند و مسواک در آن نواحی را با ملایمت انجام بدهند زیرا ممکن ایت سبب دیر ترمیم شدن لثه ها و زخم در ناحیه ی بخیه شود.

همینطور پزشکان توصیه می کنند تا اشخاص از گاز زدن مواد غذایی سخت پرهیز کنند زیرا به دلیل اینکه ریشه ی دندان در اثر جراحی کمی تحریک پذیر شده ممکن است دندان لق شود.
بازدید دوره ای توسط پزشک هم اهمیت دارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.