نحوه پاک کردن کامل اطلاعات از روی هارد

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 نحوه پاک کردن کامل اطلاعات از روی هارد

اگر قصد دارید رایانه رومیزی و یا لپ تاپ قدیمی خود را به فروش برسانید باید قبل از هرکاری راه حلی را برای پاک کردن کامل اطلاعات شخصی از روی هارد پیدا کنید. این اطلاعات می تواند عکس ها، فایل های متنی محرمانه و یا رمزهای عبور حساب های کاربری تان باشد.

برای پاک سازی کامل هارد ۳ راه پیش روی شما ست:
۱. استفاده از کلید delete
۲. بازفرمت درایوهای رایانه
۳. استفاده از یک نرم افزار کاربردی و رایگان برای بازنویسی تمام اطلاعات هارد با عدد صفر.
روش اول یعنی delete کردن یک به یک اطلاعات کاری سخت و بسیار زمان بر است و همچنین مشکل دیگر این روش به ساختار سیستمی ویندوز برمی گردد که به بعضی از فایل ها اجازه پاک شدن و حذف همیشگی از روی هارد را نمی دهد و یا حتی بعضی از فایل ها خود هیچ تمایلی به پاک شدن ندارند

و در مقابل کلید delete مقاومت می کنند و در نهایت بعضی دیگر از فایل ها آن قدر حجم بالایی دارند که در سطل زباله ویندوز جا نمی گیرند و حذف شدنشان با مشکل روبه رو خواهد شد.

اما روش دوم یعنی باز فرمت کردن هارد راحت تر است و تنها کافی است با استفاده از درایور نصب ویندوز تک تک درایو های روی سیستم را فرمت کنید تا تمام اطلاعات آن ها به حالت سیستمی برگردد و اطلاعات اضافی و شخصی شما پاک شود. البته این مرحله نزدیک به ۵۰ دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

در نهایت روش سوم استفاده از یکی از برنامه های رایگان و البته کاربردی در این زمینه است که کارآن تبدیل تمام اطلاعات روی هارد به عدد صفر است. به عنوان مثال می توان به برنامه کاربردی «داریک» اشاره کرد که تمام سکتورهای دیسک سخت را با صفر بازنویسی می کند.

منبع:روزنامه خراسان

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر جمعه ۲۰ مرداد   مشاهده : ۱۲۴   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – کامپیوتر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.