نخستین جشنواره فرهنگی هنری نان و خرما آغاز شد

یکشنبه ۱ مرداد – ۱۱:۵۶:۱۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

همزمان با ماه مبارک رمضان؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- رئیس فرهنگسرای اندیشه از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری نان و خرما همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در این فرهنگسرا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز،   سید محمد حسین حجازی با اعلام این خبر اظهار داشت: در این جشنواره ضمن ارائه انواع خرماهای استان های مختلف کشور و انواع نان های محلی، صنعتی و سنتی، کتب مرتبط با سلامت و تغذیه عرضه خواهد شد.
وی در ارتباط با برنامه های جانبی این جشنواره گفت: کارگاه طب سنتی، نمایشگاه کتب مرتبط اعم از کتب بهداشت و سلامت تغذیه، شب شعر طنز نان و خرما، برپایی رادیو نان و خرما و برگزاری مسابقات خانوادگی از جمله برنامه های جانبی این جشنواره هستند.
حجازی در ادامه تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره کارگاه پخت انواع نان های سنتی شهری و عشایری، تهیه انواع مشتقات خرما نظیر شیره خرما و قند خرمایی در معرض دید مراجعه کنندگان قرار داده خواهد شد. در کنار این برنامه ها مشاغل و فرهنگ های اقوام ایرانی به جوانان ونوجوانان شهر تهران معرفی می شوند.
وی ترویج و تعمیق فرهنگ اسلامی و ایجاد فضای معنوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره همزمان با ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: یکی از اصلی ترین اهداف این جشنواره توجه به آموزه های دینی در خصوص لزوم ساده زیستی و قناعت است.
حجازی توجه به اصلاح الگوی مصرف و کاهش ضایعات نان را از دیگر اهداف جشنواره نان و خرما برشمرد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره شب عید فطر برگزار می شود.
علاقمندان برای بازدید از این جشنواره می توانند همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ به بوستان هلال احمر واقع در خیابان شریعتی نرسیده به پل سید خندان مراجعه نمایند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۲۱۱۵۶۱۰۹۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.