نخستین خیابان هنر در استان البرز برگزار می شود

نخستین خیابان هنر در استان البرز سوم شهریور در شهر کرج برگزار می شود.

سعید امینی،معاون دستی استان البرز به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی باشگاه خبرنگاران گفت: نخستین خیابان هنر در استان البرز از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به مدت یک روز سوم شهریور برگزار می شود.
وی افزود:در “خیابان هنر” هنرمندان رشته های مختلف هنری حضور دارند به ویژه هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی که تعداد زیادی از آنها در این خیابان به تولید آثار می پردازند.
امینی تصریح کرد:پیش بینی می‌شود حداقل ۵۰ متر در خیابان هنر شرکت کنند و همزمان به تولید زنده محصولات صنایع دستی و فروش آثار خود می‌پردازند.
معاون صنایع دستی استان البرز بیان کرد:از طریق ارسال پیامک از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز به هنرمندان صنایع دستی برای حضور در خیابان هنر دعوت می شود.
وی تاکید کرد:”خیابان هنر” بهترین فرصت برای معرفی رشته های مختلف صنایع دستی است در صورت تداوم و برگزاری آن به صورت هفتگی می تواند به اشتغال و درآمدزایی این صنعت کمک کند.
امینی خاطرنشان کرد: ۷۵ رشته صنایع دستی در استان البرز فعال بوده که از این تعداد ۱۵ رشته گستردگی بسیاری دارد که شامل منبت،معرق،حجم های چوبی،سفال،سرامیک،نگارگری، محصولات چرمی،نقاشی روی شیشه،تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.