نخستین محموله دستبند و پابندهای الکترونیک وارد کشور شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: محموله دستبند و پابندهای الکترونیک وارد کشور شده و هم‌اکنون در گمرک نگهداری می‌شود که طی روزهای آینده برای اجرای طرح مراقبت الکترونیک در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد.

“غلامحسین اسماعیلی”در گفتگو باخبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در مورد آخرین وضعیت دسترسی به دستبندهای الکترونیک، اظهارداشت: محموله دستبند و پابندهای الکترونیک وارد کشور شده و هم‌اکنون در گمرک نگهداری می‌شود که طی روزهای آینده برای اجرای طرح مراقبت الکترونیک در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد.
 
وی در تشریح روند استفاده از این دستبندها گفت: ضرورتی ندارد همه زندانیان در فضای بسته زندان نگهداری شوند، بلکه در مورد برخی از مجرمان با استفاده از این دستبندها بیرون از محیط زندان کنترل اعمال خواهد شد.
 
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: دستبندهای الکترونیکی راهکار مناسب و مطلوبی برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌هاست.
 
گفتنی است؛  در این طرح، با استفاده از GPS نصب شده بر روی این نوع دست‌بندهای الکترونیکی می‌توان در هر لحظه موقعیت محکوم‌علیه را در هرکجای کشور کنترل کرد و با بهره‌گیری از آن می‌توان مانع فرار زندانی از مرزهای کشور شد. همچنین با استفاده از این دست‌بند فرصت بزه‌کاری از مجرمین در زمان مرخصی از زندان گرفته می‌شود و طبیعتاٌ می‌تواند از تکرار جرم توسط مجرمین جلوگیری کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.