نخستین نفتکش افراماکس ساخت ایران

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

رئیس کارخانه کشتی سازی صدرا گفت: اولین نفتکش ۱۱۳ هزار تنی ساخت شرکت صدرا در یارد بوشهر به آب انداخته شد و پس از مراحل تست تا یک ماه آینده تحویل ونزوئلا داده می شود.

سلمان ضربی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارانَ، با بیان این مطلب گفت: اولین نفتکش ۱۱۳ هزار تنی معادل ۷۵۰ هزار بشکه نفت خام به طول ۲۵۰ متر، عرض ۲۴ متر با ارتفاع ۲۱ متر در وسط کشتی و با سرعت ۲ آلر ؟ دریایی با قدرت پیشرانه ۲۱ هزار اسب بخار توسط مهندس های ایرانی ساخته شده است.

وی  تصریح نمود: کشتی افراماکس کارهای راه اندازی ماشین و بخش دریانوردی را طی نموده و اکنون در مراحل آزمایش قرار دارد و پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده به کشور ونزوئلا تحویل داده شود.

ضربی خاطرنشان نمود: دومین کشتی افراماکس نیز در یارد بوشهر در حال ساخت است و همه تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این کشتی وارد و ساخت بلوک های ۶۰۰ تنی آن آغاز شده و تا پایان آذر امسال عملیات مونتاژ کشتی دوم را آغاز خواهیم نمود.

وی یادآور شد: شرکت صدر ساخت ۴ کشتی افراماکس را در دست دارد و برای ساخت این ۴ فروند نفتکش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار مورد نیاز است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در تحویل کشتی ها تاخیر نخواهیم داشت./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.