نخستین اتاق عمل پیوند قلب و ریه شرق کشور در مشهد افتتاح شد

در هفته گرامیداشت هفته دولت نخستین و مجهزترین اتاق عمل پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی در آی سی یو جراحی قلب بیمارستان امام رضا (ع) مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، دکتر عباسی رئیس بیمارستان امام رضا (ع)‌  گفت: با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اقدامات زیر ساختی از سال گذشته نسبت به ایجاد مرکز پیوند قلب صورت گرفته است تا این مرکز بدون هیچ وقفه و با یک تیم سازماندهی شده به عنوان تنها مرکز در نیمه شرقی کشور جوابگوی بیماران قلبی و ریوی باشد.

مدیر گروه جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت : ویژگی مهم این اتاق عمل آن است که در مجاورت آی سی یو قرار دارد و بیماران با کمترین زمان ممکن بعد از عمل به بخش آی سی یو منتقل می شوند.

دکتر عباسی با بیان اینکه این اتاق عمل علاوه بر اعمال پیوند ،می تواند کمک بسزایی در رفع عوارض بعد از اعمال جراحی باشدخاطرنشان کرد: این بخش ۲۱ تختخوابی با دارا بودن دستگاه دیالیز، اتاق عمل و مجهز بودن از لحاظ نیروی انسانی از جمله اختصاص یک پرستار به هر بیمار برای مراقبت های ویژه حرف اول را در کشور می زند.

دکتر محمد عباسی تشنیزی به ویژگیهای آی سی یو جراحی قلب بیمارستان  امام رضا (ع) اشاره کرد وگفت: این بخش دارای یک اتاق مجهز به دو دستگاه دیالیز (همودیالیز و CRRT ) که نیاز بیماران CRF  و ARF را برطرف می سازد ، یک اتاق مجهز به سیستم پروسسور (تاریک خانه ) که در صورت نیاز هر موقع از شبانه رادیوگرافی از بیماران گرفته شده و سریعاً چاپ می گردد، وجود دو عدد دستگاه گازومتری  و سایر امکانات آزمایشگاهی مجهز و مدرن می باشد.

همچنین دکتر محمد رضا باقری رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، با اشاره به اینکه یکی از اهداف گروه جراحی توراکس و قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی دپارتمان‌ پیوند قلب و ریه می باشد، افزود: این پروژه  به امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای نیاز دارد که با حمایت‌های مسوولان توانسته‌ایم این امکانات را تا حدودی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اولین عمل پیوند قلب ، ماه گذشته در این مرکز با موفقیت انجام شد ، خاطرنشان کرد : امیدواریم  با همکاری تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه و حمایت های ریاست دانشگاه علوم پزشکی ، در آینده نزدیک پیوند قلب و ریه را از بیماران مرگ مغزی ،به بیماران نیازمند این ۲ عضو مهم بدن ،در این مرکز انجام دهیم.

گفتنی است: اتاق عمل پیوند قلب و ریه با هزینه ای بالغ بر ۵میلیارد ریال راه اندازی شده است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.