نخستین اکسپوی صنایع دستی در برج میلاد برگزار می‌‌شود

هنر > تجسمی
نخستین نمایشگاه فروش (اکسپوی) صنایع دستی در برج میلاد از ۲۰ تا۳۱ شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین و بزرگترین اکسپوی صنایع دستی توسط اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور و به همت معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ۲۰ تا ۳۱ شهریورماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین اکسپوی صنایع دستی کشور گفت: بنابر بند ۱۱۹ قانون بودجه سال کشور۹۰ دستگاه‌های اجرایی باید یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند.

مصطفی خوش آبی ادامه داد: در این راستا و به منظور اجرایی کردن این موضوع ،بازگشت بودجه به خزانه با دستور رئیس جمهور و تایید شورای نگهبان دو ماه تمدید شد تا سازمان های دولتی فرصت خرید آثار هنری و صنایع دستی را داشته باشند.

وی افزود: دراین نمایشگاه آثار سرمایه‌ای صنایع دستی که در آیین نامه اجرایی بند ۱۱۹ قانون بودجه سال ۹۰ کشور اشاره شده‌،در معرض بازدید و خرید مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌های قوای سه گانه و ذیحسابان مرتبط قرار می‌گیرد.

خوش آبی تاکید کرد: این نمایشگاه آخرین زمان برای خرید آثار هنرهای سنتی و صنایع دستی توسط دستگاه‌های دولتی است و امیدواریم با حمایت نهادهای مختلف در راستای اجرایی شدن سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی گام برداریم.

وی با اشاره به مکاتبه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف تصریح کرد که با ۴۸۵ سازمان و نهاد دولتی در مورد حضور در اکسپوی صنایع دستی مکاتبه شده است و تعدادی از آنها نیز برای خرید آثار صنایع دستی اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر اجرایی نخستین اکسپوی صنایع دستی تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف فروش تولیدات صنایع دستی می‌تواند بخشی عمده‌ای از مشکلات هنرمندان صنایع دستی را برطرف کند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه روز دوشنبه افتتاح می‌شود، اظهار داشت: در آیین گشایش این نمایشگاه معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، جمعی از مسئولان سازمان میراث فرهنگی و همچنین ذیحسابان نهادها و دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.