نخستین بار طرح ملی واژه های آسمانی در استان بوشهر اجرا می شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صادق حق شناس روز یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای این طرح افزود: طرح ملی واژه های آسمانی اولین گام از طرح بزرگ شجره طیبه است.

وی اضافه کرد: دراین طرح افراد با سپری کردن تحصیلات تکمیلی ،حافظ کل قرآن می شوند و در مقطع راهنمایی و دبیرستان مدرک کارشناسی را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب می کنند و در مقاطع فوق لیسانس و دکترا ادامه تحصیل می دهند.

حق شناس اضافه کرد: در طرح واژه های آسمانی افراد با یکهزار و ۲۶۲کلمه در قالب ۶۰۴عبارت کوتاه که دو درصد از کل قرآن را شامل می شود آموزش می بینند و به این ترتیب ۸۲درصد ازقرآن را در کمتر از یک ماه فرا می گیرند.

استاندار بوشهر هم در این نشست گفت: طرح واژه های آسمانی باید از اول مهرماه امسال در مدارس و دانشگاه های استان بوشهر با هدف ترویج نهضت حفظ قرآن ، اجرا شود.

محمد حسین جهانبخش افزود: همه دلسوزان نظام دغدغه قرآن دارند و امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم به این دغدغه پایان دهیم.

وی اضافه کرد: برای عجین کردن قرآن با زندگی ، نیازمند برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت هستیم و با کارهای فله ای و بدون برنامه در این زمینه به نتیجه نخواهیم رسید.

جهانبخش گفت: برای رسیدن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که همانا تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است ، باید برنامه ریزی اساسی و کارشناسی شده انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر هم در این جلسه اظهار داشت: آنچه امروز باعث رنجش دستگاه های متولی قرآن شده ، اعتبارات قرآنی است زیرا در اعتبارات جاری هیچ بودجه قرآنی دیده نشده است.

حجت الاسلام سید نورالله موسوی نیا افزود: علاوه بر نبود اعتبارات، نبود نیروی انسانی متخصص نیز از دیگر مشکلات سازمان تبلیغات اسلامی این استان است. ک/۲

۶۲۹/۵۳۹ /۶۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۸۱۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.