نخستین تبلت با قابلیت جداسازی فعالیت‌های کاری و شخصی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت امنیتی آمریکایی از ساخت رایانه لوحی اندرویدی خبر داد که به واسطه سخت‌افزارها و سیستم‌عامل کاملا مجزا، استفاده کاری و شخصی را کاملا از یکدیگر جدا می‌کند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، سیستم داخلی این رایانه لوحی به گونه‌ای ساخته شده است که اگر یکی از سیستم‌ها به بدافزار یا ویروس مبتلا شود، بخش دیگر تحت هیچ شرایطی به بدافزار مذکور آلوده نمی‌شود.
 
یکی از دو سیستم‌عامل نصب شده روی این تبلت WorkZone نام دارد و سیستم‌عامل دیگر نیز با نام PlayZone فعالیت می‌کند و با این نام‌گذاری نشان می دهد که کاربر برای مصارف خانگی و فعالیت‌های سازمانی چگونه هر کدام از دو فضای کاملا مجزا را مورد استفاده قرار دهد.
 
دو سیستم‌عامل نصب شده روی این رایانه لوحی منابع خود را با یکدیگر به اشتراک نمی‌گذارند تا امکان آلودگی مشترک به وجود آید.
 
شرکت InZero Systems سازنده این رایانه لوحی توضیح داد که محصول تازه خود را با هدف "استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در محل کار"(BYOD) عرضه کرده و سیستم‌ امنیتی ویژه‌ای را برای محافظت از اطلاعات سازمانی در نظر گرفته است که مورد استفاده مدیران IT قرار می‌گیرد.
 
هر یک از دو منطقه مجزا در این رایانه لوحی به صورت مستقل فعالیت می‌کنند و برای آن‌ها ابزارهای اندرویدی مجزا در نظر گرفته شده است. انتقال بین دو فضای رایانه لوحی نیز ظرف چند ثانیه و با فشار دادن یک کلید معمولی صورت می‌گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.