نخستین تبلت دارای پروژکتور ساخته شد

موبنا- به تازگی تصاویر و اطلاعاتی درباره تبلت جدیدی منتشر شده که به پروژکتور پیشرفته ای مجهز بوده و قادر است تصاویر را با بزرگنمایی و کیفیت ویژه ای پخش کند.

تبلت پروژکتور جدید SmartQ U7 نام دارد و به سیستم عامل آندروید مجهز است.
این دستگاه که به عنوان تبلت پروژکتور شناخته می شود دارای صفحه نمایش هفت اینچی است و می تواند تصاویر را با کیفیت ۱۰۲۴×۶۰۰ پیکسل نمایش دهد.

این پروژکتور قادر است تصاویر را با بزرگنمایی ۵۰ اینچ و وضوح تصویر ۸۵۴×۴۸۰ پیکسل نمایش دهد.

تبلت پروژکتور SmartQ U7در دو نسخه یک گیگاهرتزی با تراشه OMAP 4430 و ظرفیت هشت گیگابایتی به قیمت ۳۱۵ دلار عرضه خواهد شد و نسخه ۱٫۵ گیگاهرتزی آن با تراشه OMAP 4460 و ظرفیت ۱۶ گیگابایتی به قیمت ۴۰۰ دلار در اختیار کاربران قرار می گیرد.

از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به پورت HDMI، اتصالات صوتی و شکافت حافظه microSD برای ارتقای حافظه اشاره کرد.

آندروید (Android) نام سیستم‌عاملی است که گوگل برای تلفن همراه و لوح‌رایانه و هم اکنون برای تلویزیون نیز عرضه می‌کند و با همکاری ده‌ها شرکت بر روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید قرار می‌دهد. اندروید بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌است.

بنابر ترجمه واژه‌نامهٔ کمبریج، آندروید این‌گونه تعریف شده‌است: «یک ربات (ماشینی که به وسیله کامپیوتر کنترل می‌شود) که به گونه‌ای ساخته شده تا شکل ظاهری شبیه به انسان داشته باشد.» اگر روبات را در زبان فارسی انسان نما بنامیم، شاید بتوان نزدیک‌ترین معنی در زبان فارسی به اندروید را شبه انسان دانست.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.