نخستین دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی کشور احداث شد

تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین شرکت فولاد مبارکه، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری اصفهان به منظور ایجاد نخستین دانشکده فن آوری‌های نوین محیط زیستی کشور به امضا رسید.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، منطقه اصفهان، در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ محیط زیست و دستیابی به فناوری‌های نوین همچنین نیل به اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار در سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و به منظور تأسیس نخستین دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه محیط زیست وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری اصفهان و شرکت‌ فولاد مبارکه منعقد شد.

در مراسم مبادله تفاهم نامه همکاری ایجاد نخستین دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی کشور، محمد جواد محمدی زاده، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران به دلیل داشتن دانشگاه مستقل محیط زیست همواره از سوی کشورهای دیگر مورد تحسین قرار می‌گیرد، چراکه اولویت اول محیط زیست استفاده از فناوری‌های نوین است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان پایه صنعتی کشور و دارای امکانات و دانشگاه‌های معتبری است، افزود: اصفهان ظرفیت‌های لازم برای ایجاد دانشکده محیط زیست را دارد و شرکت فولادمبارکه نیز با دارا بودن ۱۷۰۰ هکتار فضای سبز به عنوان صنعت سبز محسوب می‌شود و توانسته است خود را از لیست شرکت‌های آلاینده خارج کند، به همین دلیل با ایجاد دانشکده فناوری نوین محیط زیست کشور در استان اصفهان و شرکت فولادمبارکه موافقت شد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه ایران اولین کشوری است که در آسیا دارای دانشگاه مستقل محیط زیست می‌باشد، اظهارکرد: ایران به این جمع بندی رسیده که به دلیل اهمیت موضوع محیط زیست، دانشگاه مستقلی در حوزه محیط زیست داشته باشد که در همین راستا دانشگاه مستقل محیط زیست با حمایت‌های دولت تاسیس شد.

هم‌چنین محمدمسعود سمیعی نژاد، مدیر عامل شرکت فولاد اصفهان گفت: تکمیل و تجهیز ساختمان برای ایجاد نخستین دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی در مجاورت شرکت فولاد مبارکه موضوع این تفاهم‌نامه است که با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت‌های زیست محیطی و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز واحدهای محیط زیست مراکز صنعتی به منظور ایجاد زمینه‌های علمی و تخصصی لازم برای کنترل، پایش و حذف آلودگی‌های این مراکز و ارتقای سطح همکاری‌های دانشگاه و صنعت کشور در قالب ایجاد ارتباط علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه محیط زیست و شرکت فولادمبارکه به امضاء رسید.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه موظف است ضمن اخذ مصوبه مجمع عمومی یا هیئت مدیره شرکت، تمام اقدامات لازم را برای واگذاری قانونی و رسمی عرصه و اعیان موضوع این تفاهم نامه به نام دانشگاه و صرفا جهت تأسیس دانشکده فناوری‌های محیط زیست اصفهان به عمل آورد و نسبت به انتقال قطعی عرصه و اعیان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و با بهره برداری دانشگاه محیط زیست، اقدام نماید.

مدیر عامل شرکت فولاد اصفهان در ادامه افزود: با عنایت به آماده بودن بخشی از پروژه شامل سازه‌های بتونی مربوط به سالن تحقیقات، آزمایشگاه و فضاهای اداری و تأسیساتی موجود، مقرر گردیده مراحل تکمیل و تجهیز دانشکده فناوری‌های نوین محیط زیستی اصفهان با همکاری طرفین به گونه‌ای انجام پذیرد که امکان پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جاری از سوی دانشگاه محیط زیست فراهم گردد. لذا در همین راستا در نظر است نخبگان برگزیده دانشکده فن آوری‌های نوین محیط زیستی در رشته‌های مرتبط با صنعت فولاد بورسیه تحصیلی دریافت نمایند.

گفتنی است: این دانشکده با زیربنای ۳۱ هزار و ۸۴۰ متر مربع و با وسعت ۲۵۰ هزار مترمربع در کنار شرکت فولادمبارکه اصفهان احداث می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.