نخستین شخصیت منتخب کتاب یکصد دانشگاه هاروارد کیست

دبیر ستاد چهره های ماندگار در یادداشت تازه خود در خبرآنلاین با اشاره به کتاب یکصد دانشگاه هاروارد، نوشته است:’ نخستین شخصیت منتخب یکصد نفر از نخبگان جهان، پیامبراکرم، حضرت محمد (ص) است. به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمود اسعدی با…

دبیر ستاد چهره های ماندگار در یادداشت تازه خود در خبرآنلاین با اشاره به کتاب یکصد دانشگاه هاروارد، نوشته است:’ نخستین شخصیت منتخب یکصد نفر از نخبگان جهان، پیامبراکرم، حضرت محمد (ص) است.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمود اسعدی با بررسی کتاب «یکصد» گفت: سال ۱۹۶۰دانشگاه هاروارد با کمک چندین موسسه پژوهشی و پس از تعیین گروه برگزیده نخبگان با مشخصات کاملاٌ علمی و بی در نظر داشتن ملاکهای اعتقادی و سیاسی به انتشار کتاب” یکصد ” پرداخت که نتیجه آن برخی از سیاستمداران و روحانیان مذاهب را بیمناک کرد به گونه ای که به سرعت نسخه این کتاب نایاب شد.
وی افزود: نخستین شخصیت منتخب این یکصد نفر پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) است. هشتمین ونهمین شخصیت حضرت مسیح و حضرت موسی است.
استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: برخی از داوران مسیحی و یهودی بودند وتصور نمی کردند ترتیب اولویت شخصیت ها با رتبه اول پیامبر اسلام باشد با این حال نسخه های کتاب توسط مخالفین نتایج ،خریداری و ناپدید شد. همگان بر این باورند که این فرستاده خداوند شخصیتی ماندگار در تاریخ جهان بشریت است و بی حرمتی به آن با هیچ توجیهی شایسته نیست.

دین و اندیشه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.