نخستین کنفرانس بین المللی ‘ اقتصاد سنجی’ در سنندج آغاز شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در آیین آغاز بکار این همایش گفت : حضور در مجامع علمی داخلی وخارجی، گسترش وارتقای توانمندی ها، ارتقای سطح دسترسی دانشجو واستاد به منابع علمی و ارتقای سطح ارتباط دانشگاه با صنعت ؛ آشنایی با آخرین تحولات نظری و کاربردی اقتصاد سنجی و تبادل اندیشه پژوهشگران از جمله اهداف این همایش است.

شاهین فکور افزود : مقالات متعددی از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی از جمله سویس، هلند، انگلیس، هندوستان، مالزی، پاکستان، نیجریه و سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده بود.

وی افزود: از تعدد ۴۱۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش ۲۷۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که در همایش ارایه می شود و۲۶ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می گردد.

فکور با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و منویات مقام معظم رهبری در زمینه های اقتصادی اظهار کرد: این همایش با مساعدت معاونت پژوهش و فناوری و ریاست منطقه و همکاری سه دانشگاه اروپایی و آسیایی (کیتی پسکارا ایتالیا، سالنتو ایتالیا و مالزی) و انجمن آمار ایران برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد سنندج قابلیت ها و محدودیت ها، روش های اقتصاد سنجی، اقتصاد سنجی فضایی، اقتصاد سنجی مالی، کاربرد مجموعه های فازی و داده های پانل را از جمله محورهای این همایش عنوان کرد.

فکوربا بیان اینکه اقتصاد سنجی یکی از شاخه های علوم انسانی و علوم اجتماعی است اظهار کرد: با استفاده از علم آمار می توان رویدادهای اقتصادی را پیش بینی کرد.

گفتنی است پرفسور احسان صوفی از دپارتمان آمار دانشگاه آزاد، آنتونیو ماترو از دپارتمان اقتصاد ریاضیات مالی دانشگاه پسکاری ایتالیا، انریکو چیا ولینو از دانشگاه ایتالیا، یوسف ذوالقرنین از دپارتمان اقتصاد بین الملل و لاسوینگ هوک از دپارتمان اقتصاد مالی دانشگاه مالزی از مهمانان ویژه این کنفرانس سه روزه هستند.

انریکو چیا ولینو یکی از اساتید دانشگاه سلانتو لچه ایتالیا در حاشیه این کنفرانس در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دانشمندان و محققان ایرانی زیادی را می شناسم که در زمینه پژوهش و تحقیق، مجلات خارجی زیادی منتشر کرده اند.

انریکو اظهار کرد: علاقه مند به تعامل با محققان ایرانی است و این همایش ها می تواند به توسعه و رشد علمی کشورها و افزایش ارتباطات آن کمک کند.

لازم به ذکر است این همایش از چهارم تا ششم شهریور در سنندج برگزار می شود.ک/۲

۷۳۵۲/۵۳۳/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۷۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.