نخستین مجمع خانه هنرمندان ایران در سال ۹۲ برگزار شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستین مجمع خانه هنرمندان ایران در سال ۹۲ روز قبل در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش هنرآنلاین، در ابتدای این مراسم، “دانشگاه مجازی خانه هنرمندان ایران” و “باشگاه فرهنگی و رفاهی خانه هنرمندان” برای اعضای مجمع معرفی شد و سپس در جلسه رسمی مجمع، یک رئیس جلسه، دو ناظر و یک منشی برای اداره جلسه از سوی اعضا انتخاب شدند.

در ادامه این مراسم غلامحسین امیرخانی، رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران، به قرائت گزارشی از عملکرد خانه هنرمندان ایران پرداخت و گفت: در سال قبل در خانه هنرمندان ایران فعالیت های بی نظیری در عرصه هنر و فرهنگ انجام شده. یکی از مهم ترین این فعالیت ها در بخش بین المللی، برگزاری روزهای فرهنگی کشورهای مختلف بوده است. ما نیازمند ارتباطی قوی با دنیا هستیم و بهترین ارتباط هم می تواند ارتباط هنری و فرهنگی در قالب برگزاری روزهای فرهنگی کشورهای خارجی در میان جامعه هنری و فرهنگی باشد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: ما شاهد تاثیر هنرمندان در عرصه های مختلف هستیم؛ عرصه هایی که در آن هنرمندان بسیار مفید ظاهر شده اند. فرهنگ و هنر نیز همواره جریان ساز بوده و در هر دوره ای نیز می تواند نقش خود را به زیباترین شکل اجرا کند.

در ادامه برنامه دکتر مجید سرسنگی، مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، ضمن تشکر و قدردانی از حضور اعضای محترم مجمع عمومی خانه هنرمندان ایران، تاثیر میل و اراده جامعه هنری را در بهبود وضعیت موثر دانست و اظهار کرد: میل و اراده جامعه هنری است که همواره می تواند فضا را تغییر دهد. ظرفیت هایی که در جامعه هنری وجود دارد، می تواند مشکلات را حل کند و شرایط را به نحوی تغییر دهد که فضا برای پیشرفت و توسعه فرهنگی و هنری در همه عرصه ها وجود داشته باشد.

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در ادامه به قرائت گزارش عملکرد خانه هنرمندان ایران در سال قبل پرداخت و تشریح کرد: در سال قبل در خانه هنرمندان ایران، فعالیت های هنری و فرهنگی بسیاری صورت گرفت، که تمام این فعالیت ها به صورت مکتوب جمع آوری شده است. از مهم ترین این فعالیت ها می توان به توجه به جایگاه نظری و پژوهشی در عرصه هنری، انتشار یافتنات و تولیدات فرهنگی و هنری، انتشار یافتن سه نشریه در خانه هنرمندان ایران، برگزاری همایش ها، سمینارها، کنفرانس ها، کلاس ها و نشست های مختلف پژوهشی و آموزشی با حضور اساتید ایرانی و غیر ایرانی، ارتباطات بین المللی و برگزاری روزهای هنری و فرهنگی در خانه هنرمندان ایران، توانمند کردن سالن های نمایشی، برگزاری برنامه های مختلف هنری به ویژه هنرهای تجسمی، برگزاری نمایشگاه های عکس و نقاشی و برنامه های گوناگون دیگر اشاره کرد.

سرسنگی در بخشی دیگر به قرائت گزارش مالی خانه هنرمندان ایران در سال قبل پرداخت که از سوی بازرسان مجمع، پذیرش و تائید شد.

در پایان جلسه، اعضای مجمع به رای گیری برای انتخاب دو بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل برای سال جاری پرداختند که بر همین اساس و به ترتیب فرزاد ادیبی، مریم زندی و بهزاد فرهانی انتخاب شدند.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.