نخستین مرکز فعالیت‌های تخصصی کودکان راه‌اندازی شد/برنامه‌های ویژه بهزیستی برای پرورش شخصیت کودکان

۳۰م دیماه ،
ممتاز نیوز:مدیر کل دفتر فعالیت های فرهنگی سازمان بهزیستی گفت: از مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ مهدکودکی که در کشور فعالیت می کنند، حدود هفت هزار و ۵۰۰ مهد کودک در مناطق روستایی مشغول به کار می باشند.

حجت الاسلام علی پهلوان در گفت و گو با پانا بیان کرد: در حال حاضر هشت میلیون کودک در کشور در هزاران مهد کودک در سراسر کشور نگهداری می شوند و با توجه به این آمار، باید در ساماندهی مهدهای کودک تلاش بیشتری کرد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که باید در دستور کار قرار بگیرد، ساماندهی شیوه های تربیتی و آموزشی مهدهای کودک و معرفی روش هایی برای تقویت و پرورش ذهن خلاق کودکان است که باید با جدیت مورد توجه مدیران مهدهای کودک قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر فعالیت های فرهنگی سازمان بهزیستی تصریح کرد: سن کودکی سن شاخصی برای پرورش شخصیت کودکان است و از این رو سازمان بهزیستی درنظر دارد برنامه های ویژه ای در این زمینه به مهدهای کودک ارائه دهد.

پهلوان خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ مهدکودکی که در کشور فعالیت می کنند، حدود هفت هزار و ۵۰۰ مهد کودک در مناطق روستایی مشغول به کار می باشند. همچنین ۴۰ هزار مربی در مهدهای کودک سراسر کشور به آموزش و نگهداری کودکان اشتغال دارند.

وی افزود: مربیان مهدهای کودک باید برای ارائه آموزش های فرهنگی و دینی به کودکان از آگاهی کافی و لازم برخوردار باشند و به همین منظور اولین مرکز فعالیت های تخصصی کودکان راه اندازی شده و توسعه آن در دستور کار جدی قرار دارد.

در راستای گسترش آموزش های دینی و فرهنگی به کودکان در مهدهای کودک ویرایش دوم کتاب آموزش مفاهیم دینی از مهرماه در میان مهدهای کودک سراسر کشور توزیع شده است. ویرایش اول این کتاب، در سه هزار نسخه ۱۰ جلدی به چاپ رسید، سپس میان اساتید حوزه و دانشگاه و مهدهای ممتاز توزیع و بعد از جمع‌آوری نظرات آنها، ویرایش دوم این کتاب انجام شد.

 

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.