نخستین نشست تخصصی کتاب-هنر در ماه مهر برگزار شد

۲۹ آبان ،

هنر > تجسمی
نخستین نشست تخصصی کتاب-هنر با موضوع نقد و بررسی کتاب «مختصر مفید: عکاسی» در موسسه فرهنگی هنری ماه مهر، ۲۸ آبان ماه برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ماه مهر، در این نشست تخصصی مهدی مقیم نژاد به عنوان کارشناس نشست و جواد حسنجانی به عنوان مجری این سلسله نشست ها در کنار مهران مهاجر مترجم کتاب “مختصر مفید:

کتاب “مختصر مفید: عکاسی” از نوشته های استیو ادواردز است که از استادان دانشگاه اوپن یونیورسیتی انگلستان به شمار می‌رود.

در این کتاب نویسنده به مسائلی مانند عکس به مثابه سند تاریخی و عکس به مثابه تصویر و تفاو ت های آنها با یکدیگر پرداخته است.

«عکاسی خیابانی» یکی از زیر بخش های کتاب “مختصر مفید: عکاسی” است همچنین در پی گفتار این کتاب به این موضوع اشاره شده است که دیجیتالی شدن عکاسی نه تنها شیوه و ابزار تولید عکس را دگرگون کرده، بلکه شیوه ذخیره سازی و انتشار آن را نیز تغییر داده است.

همچنین در این بخش، نقش اینترنت هم به عنوان امکانی تازه برای استفاده از تصاویر و امکان دسترسی به عکس هایی که پیش از این در دسترس نبودند، یا دیدن آنها دشوار بود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در نشست تخصصی کتاب-هنر در موسسه ماه مهر کلیه بخش های کتاب مورد نقد و بررسی دقیق کارشناس نشست قرار گرفت و کتاب با دیدگاهی تحلیلی بررسی شد.

این کتاب توسط نظر ماهی راهی بازار شده است و با توجه به نیاز جامعه عکاسی ایران ترجمه و نشر آن صورت گرفته است.

در نخستین نشست تخصصی کتاب-هنر ماه مهر افزون بر اعضای ماه مهر، تنی چند از علاقمندان به هنر عکاسی، برخی از فرهیختگان جامعه عکاسی کشور و منتقدان هنری حضور داشتند.

این نشست نخستین نشست تخصصی کتاب- هنر ماه مهر بود که از این پس به بررسی و معرفی کتاب های مختلف عرصه هنرهای تجسمی اختصاص دارد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.