نخستین همایش اشتغال در سال تولید ملی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی امروز در یک نشست خبری از برگزاری نخستین همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با محوریت نیروی کار و کارآفرینی خبر داد و گفت: این همایش با حضور نمایندگان مجلس، دانشگاهیان، وزارتخانه ها و فعالان بازار کار در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دبیرعلمی همایش تولید ملی، اظهار داشت: فرهنگ سازی عمومی برای حمایت از تولید ملی، بررسی موانع سرمایه گذاری و کارآفرینی در ایران، فرایند تکنولوژی تولید علم در سال تولید ملی، رابطه صنعت و تولید علمی، بررسی نقش دولت، کارآفرینی و کارگر در تولید ملی و ایجاد اشتغال؛ از محورهای برگزاری این همایش خواهد بود.

ربیعی با تاکید بر اینکه برخی دیگر از مباحث مانند تامین اجتماعی و بررسی وضعیت واردات و برنامه ریزی جهت حمایت از نیروی کار ایرانی هم در این همایش مطرح می شود، افزود: بررسی ها نشان می دهد که ۵۰ برند معتبر ایرانی که می توانست در منطقه و کشور حرفی برای گفتن داشته باشد از بین رفته است.

وی به فراهم نبودن زمینه های کارآفرینی و سرمایه گذاری ملی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون در برخی از استان ها نرخ اشتغال منفی شده است و متاسفانه در پایه های آماری دستکاری صورت می گیرد.

به گفته ربیعی، ایجاد اشتغال و فرصتهای جدید در شرایط فعلی از مهم ترین نیازهای اساسی برای کشور است، بنابراین این همایش درنظر دارد تا طرح مسائل مختلف در حوزه کار و اشتغال، راهکارهایی را نیز ارائه کند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.