نخستین واکنش رای دهندگان آمریکایی به اظهارات جنجالی میت رامنی

به گزارش ایرنا نتایج تازه ترین نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی ان بی سی و روزنامه وال استیت جورنال از افزایش فاصله ارای رامنی و اوباما حکایت می کند.

بر اساس این نظرسنجی در حالیکه ۴۹ درصد رای دهندگان اوباما را نامزد مورد نظر خود معرفی کرده اند طرفداران رامنی به ۴۴ درصد کاهش یافته اند.

با کاهش فاصله رامنی و اوباما از نظر برخورد با مسائل اقتصادی که نقطه قوت ستاد انتخاباتی رامنی بشمار می امد و اشتباه های مکرر او در زمینه های سیاسی، شمار طرفداران سیاست خارجی او را به ۲۳ درصد تقلیل داده است.

این کمترین میزان آرایی است که رامنی تاکنون در نظرسنجی ها بدست اورده است،

تحلیلگران انرا نتیجه مستقیم واکنش به اظهارات او در ویدئویی که محرمانه ضبط شده می دانند.

بر اساس گزارش نیورک تایمز میت رامنی در یک نوار ویدیویی در ۱۷ ماه مه گذشته (۲۸ اردیبهشت) که به تازگی منتشر شده است ۴۷ درصد مردم و رای دهندگان آمریکایی را محتاج به کمک دولت و افرادی مالیات گریز معرفی کرد و گفت: با این تعداد جمعیت آمریکا کاری ندارد.

رامنی گفته است این گروه ۴۷ درصدی از جامعه آمریکا و احتمالا حامیان اوباما مانند قربانیانی می باشند که مستحق دریافت بیمه خدمات درمانی، غذا و مسکن هستند.

نامزد حزب جمهوریخواه افزوده است: ستاد انتخاباتی من به این ۴۷ درصد از رای دهندگان و قشر جامعه که به اوباما رای می دهند متوسل نخواهد شد و از آنها خواهش نخواهد کرد.

وی تصریح کرده مسئولیت این ۴۷ درصد از مردم آمریکا به عهده دولت است و افرادی هستند که مالیات خود را نپرداخته اند و پیام ما در ارتباط با کاهش مالیات ها نیز ربطی به آنان ندارد.

رامنی گفت: کار من مراقبت از این افراد نیست. آنها را متقاعد نخواهم کرد بلکه باید خود باید مراقب و مسئول زندگی شان باشند.

انتخابات آمریکا در ششم نوامبر سالجاری برگزار می شود تا از میان میت رامنی نامزد جمهوریخواهان و باراک اوباما نامزد دمکرات ها یک نفر به عنوان پنجاه و هفتمین رییس جمهور تاریخ این کشور انتخاب شود.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.