نخستین پایگاه خبری روز جهانی قدس به زبان اسپانیولی راه اندازی شد

به گزارش ایرنا، ‘کمیته حقوق بشر فیصل سرخیو’ و ‘موسسه دفاع از حقوق کودکان در برابر جنگ و فقر’ که در شهر مادرید فعالیت می کنند، در نشانی اینترنتی http://alquds.comitefaisalsergiotapia.org با اطلاعات معرفی روز قدس شامل مطلب، مقاله و عکس، می کوشند مردم اسپانیا و اسپانیولی زبان ها در کشورهای آمریکای لاتین را هر چه بیشتر با این مناسبت و اوضاع مردم فلسطین آشنا کنند.

مطلب آغازین سایت، فلسفه نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) را تبیین کرده و نوشته است که این ابتکار سال ۱۹۷۹ در شرایط گسترش جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین و لبنان، با هدف اتحاد جهان اسلام و همبستگی همیشگی با ملت مظلوم فلسطین صورت گرفت.

‘امام خمینی (ره) وفلسطین’ ، ‘اهمیت بیت المقدس و دفاع از مردم فلسطین’ ، ‘درخواست فوری از جامعه بین المللی برای توقف نسل کشی کودکان فلسطینی توسط رژیم اسراییل’، ‘گزارشی از کشتار ۵۰ هزار کودک فلسطینی توسط رژیم نژادپرست اسراییل در یک دهه گذشته’ و اخبار وگزارش های تصویری از وضعیت اسفبار حقوق بشر در سرزمین های اشغالی ، بخشی از مطالب این سایت استت.

کمیته حقوق بشر فیصل سرخیو و موسسه دفاع از حقوق کودکان در برابر جنگ وفقر از جمله نهادهای مستقلی هستند که فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و حقوق بشری بسیاری را در حمایت از حقوق کودک بویژه کودکان فلسطینی انجام می دهند.

راه اندازی این پایگاه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مادرید صورت گرفته است.

مراسم گرامیداشت روزجهانی قدس وحمایت از آرمان فلسطین نیز قرار است همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی مسلمانان، ایرانیان ومراکز اسلامی در اسپانیا برگزار شود. این مراسم جمعه شب با حضور شماری از شخصیت ها و فعالان در مادرید در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران و عصر جمعه در مرکز فرهنگی شیعیان این شهر برگزار خواهد شد .

Comité de Derechos Humanos Islámicos Faisal Sergio Tapia *

*

Tribunal Internacional sobre la Infancia afectada por la Guerra y la Guerra y la Pobreza

اروپام ۱۵۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۴۲۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.