نخستین پتوی بی بافت و سبک امدادی در هلال احمر تولید شد

‘محمدرضا هاشمی نیا’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در تهیه این پتوی بی بافت و سبک امدادی، استاندارد مورد نظر طراحی و تولید این گونه ملزومات امدادی طبق استانداردهای بین المللی سازمان های امدادرسان در حوادث غیر مترقبه رعایت شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید نخستین پتوی بی بافت و سبک امدادی در مرحله آزمایش قرار دارد و در آینده به خط تولید انبوه خواهد رسید یاد آور شد در طراحی و تولید این پتوی بی بافت امدادی مواردی همچون سبکی، ارزانی و گرمایش مناسب مورد توجه قرار گرفته است.

هاشمی نیا اضافه کرد: هم اکنون هلال‌احمر ایران به همراه کشور فرانسه در بین اعضای جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و فدراسیون جهانی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، شرکت نساجی هلال ایران را به عنوان یک قطب مطرح تولید چادر امدادی در خاورمیانه و جهان به حساب می‌آورد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر ایران در منطقه خاورمیانه و آسیا به عنوان مطرح ‌ترین کشور تولیدات اقلام امدادی به خصوص چادر امدادی شناخته می‌شود، گفت: کشورهای آفریقایی و منطقه خاورمیانه به دلیل خودکفایی جمعیت هلال‌احمر ایران در تولیدات چادر امدادی و همچنین برنامه‌های متداول تولیدی صنایع نساجی این جمعیت، خواستار ایجاد نمایندگی و حتی احداث کارخانه نساجی چادرهای امدادی در کشورخود شدند.

وی با اشاره به اینکه برای تولید چادرهای بیمارستانی، آموزشی، انباری و مسافری گام موثری را برداشته‌ایم، افزود: در صنایع نساجی هلال‌احمر ایران بالغ بر چندین چادر طبق محیط های آب و هوایی استان‌های مختلف کشور و انواع مختلف چادرهای اسکان اضطراری و بادی و چادرهای جدید امدادی مناطق متاثر و آسیب دیده از انواع حوادث تولید می‌‌شود.

وی با بیان اینکه هلال احمر بدون در نظر گرفتن مسائل اقتصادی آماده هرگونه همکاری با کمیته صلیب سرخ در راستای اهداف بشردوستانه است گفت: هلال احمر تاکنون در حوادث طبیعی بزرگ جهانی از جمله سیل پاکستان و زلزله چین همکاری‌های بسیار مطلوبی را با فدراسیون بین‌المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر برای تولید چادر و پتو و اقلام زیستی دیگر صورت داده است.

مدیر عامل کارخانجات صنایع نساجی هلال احمر با اشاره به اینکه ایران تنها کشور تولید کننده اقلام امدادی از جمله پتو در دنیا به حساب می‌آید که به هیچ وجه در تولیدات خود از مواد ضایعاتی استفاده نمی‌کند گفت: ایران در زمینه قوانین گمرکی نیز از نظر مسائل بشردوستانه بهترین موازین و قوانین را لحاظ کرده است، به طوری که برای هیچ کدام از وسایل امدادی که وارد ایران می‌شود عوارض گمرکی اعمال نخواهد شد.

وی افزود: مهم ترین محصول تولیدی این شرکت چادر و پتوی امدادی مورد استفاده در حوادث و سوانح داخلی و خارجی است که هم اکنون بالغ بر۸۰ نوع اقلام امدادی در این شرکت تولید می‌ شود و به همین دلیل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درعرصه‌ تولید اقلام امدادی در منطقه خاورمیانه رتبه نخست را دارد.

وی با بیان این مطلب که جمعیت هلال احمر ایران در تولید چادرهای امدادی جزو سه کشور برتر جهان است گفت: برای باقی ماندن در سطح برترین های جهان بایستی با استانداردهای اعلام شده از سوی فدراسیون جمعیت های هلال احمر وصلیب سرخ پیش برویم.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۲۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.