نخستین گوشی با سیستم‌عامل فایرفاکس در راه است

۱۲ تیرماه ۱۳،

شرکت موزیلا اعلام کرد که به زودی اولین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس وارد بازار می‌شوند و دو شرکت مخابراتی Deutsche Telekom و Telefonica وظیفه عرضه آن‌ها را برعهده گرفته‌اند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ دو گوشی هوشمند اول مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس با نام‌های Alcatel One Touch Fire و ZTE Open عرضه خواهند شد. بر اساس قرارداد منعقد شده، بیش از ۲۰ شرکت تولیدکننده سخت‌افزارهای موبایلی و اوپراتورهای مخابراتی برای توسعه سیستم‌عامل Firefox OS آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.
 
سیستم‌عامل Firefox OS شامل قابلیت‌های اجتماعی تازهی می‌شود که ارتباط مستقیم کاربر با شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر را برقرار می‌کند، قابلیت‌های نقشه آنلاینHERE Maps را در اختیار کاربران می‌گذارد، مرورگر اینترنتی فایرفاکس را ارایه می‌دهد و فروشگاه اینترنتی مختص خود را دارد.
 
"جی سولیوان"(Jay Sullivan) مدیر عملیاتی شرکت موزیلا در این خصوص گفت: «عرضه سیستم‌عامل فایرفاکس یک اتفاق بزرگ در دنیای وب محسوب می‌شود. سیستم‌عامل Firefox OS اولین گوشی‌های هوشمند که مبتنی بر وب فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند را در اختیار کاربران می‌گذارد و موج تازهی از نوآوری‌های موبایلی مبتنی بر وب را ارایه می‌دهد».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.