نخست‌وزیر قطر خواستار مسلح کردن نیروهای حافظ صلح در سوریه شد

نخست‌وزیر قطر در اظهاراتی مدعی شد اعزام هر هیئت یا نیروی حافظ صلحی بدون سلاح و مهمات و افراد کافی به سوریه محکوم به شکست است.
به گزارش پایگاه خبری برکینگ نیوز،‌ «حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی»، نخست‌وزیر قطر روز گذشته گفت که هر نیرو یا هیئت حافظ صلحی که عازم سوریه می‌شود، باید نیرو و تسلیحات کافی در اختیار داشته باشد تا بنابر ادعای وی آتش‌بس در سوریه برقرار شود.

نخست‌وزیر قطر در ادامه اظهاراتش مدعی شد که بین پیشنهاد قطر که در سازمان ملل توسط امیر این کشور درباره ارسال نیروهای عربی به سوریه ارائه شد با طرح و ایده «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان در امور سوریه هماهنگی و توافق نظر وجود دارد.

شیخ حمد که در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای لبنانی‌اش «نجیب میقاتی» شرکت کرده بود، گفت: ارسال هر نیرویی به سوریه باید به تعداد کافی و با تجهیزات کامل صورت بگیرد، چه در غیر این صورت ماموریت آن محکوم به شکست خواهد بود.

وی افزود: نیروها یا هیئت‌هایی که با خود سلاح و تجهیزات کافی همراه نداشته باشند، نمی‌توانند به هدف مورد نظر خود دست یابند و به همین دلیل باید هم تعداد نیروها به اندازه کافی باشد و هم توان انجام ماموریت مورد نظر را داشته باشد.

نخست وزیر قطر در ادامه با تشکر از تلاش‌های ابراهیمی و داشتن اعتماد و اطمینان به توانمندی‌های فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای حل بحران این کشور گفت: ما در انتظار نتایج جدیدی در سوریه هستیم تا به خواسته‌های مشخص شده برسیم.

با این حال شیخ حمد ارسال نیروهای عربی به سوریه را مشروط به موافقت شورای امنیت با این موضوع کرد و از ابراهیمی خواست به مناسبت عید قربان در سوریه آتش‌بس برقرار کند.

نخست‌وزیر قطر درحالی از همخوانی ایده ابراهیمی برای اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه با طرح قطر در این ارتباط سخن می‌گفت که فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز گذشته انتشار خبرهایی منتسب به وی درباره اعزام ۳ هزار نیروی حافظ صلح به سوریه را تکذیب کرد.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.