نخست‌وزیر لیتوانی: کنار گذاشتن پروژه هسته‌یی iبه ضرر ما و iبه نفع روسیه است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نخست‌وزیر لیتوانی اعلام کرد که تصمیم این کشور برای نساختن یک نیروگاه هسته‌یی iبه ضرر لیتوانی و iبه نفع روسیه همه خواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری نووستی با اعلام این خبر گزارش تفسیری داد: نیروگاه هسته‌یی پیشنهادی ویساگیناس قرار بود در پایگاه اینترنتی نیروگاه تعطیل شده ایگنالینا ساخته شود، اما ۶۵ درصد مردم لیتوانی در رفراندومی که در تاریخ ۱۴ اکتبر برگزار شد این پروژه را رد کردند.

آندریوس کوبیلیوس، ‌نخست‌وزیر لیتوانی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی لیتووس رادیخاس، گفت: اگر ما نیروگاه هسته‌یی خود را نسازیم آنگاه پول ما، پول مصرف‌کنندگان ما، پول شهروندان‌مان که آن را صرف واردات برق می‌کنیم صرف ساخت نیروگاه هسته‌یی در منطقه کالینیگراد (روسیه) می‌شود.

او تاکید کرد: بنابراین تعجبی ندارد که روس‌ها از این مساله بسیار خوشحالند، ولی من سببی برای خوشحالی نمی‌بینم.

نخست‌وزیر لیتوانی گفت که تصمیم نساختن نیروگاه هسته‌یی در لیتوانی می تواند در درازمدت استراتژی استقلال این کشور را iبه خطر بیندازد.

ولری یازف، معاون رییس کمیته محیط زیست و منابع طبیعی دومای روسیه روز دوشنبه گفت که کنار گذاشتن پروژه ویساگیناس iبه نفع پروژه نیروگاه هسته‌یی بالتیک روسیه خواهد بود.

وی افزود که مقامات لیتوانی احتمالا اعتراضی iبه اجرایی شدن پروژه روسیه، iبه ویژه از نظر ارزیابی تاثیر زیست‌محیطی آن نخواهند کرد.

قرار نبود نیروگاه ویساگیناس در سال ۲۰۲۴ ۲۰۲۰ راه‌اندازی شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.