نخست‌وزیر ژاپن مشتاق بهبود روابط با کره جنوبی

۱۳م اسفند ،

Guardian-9.jpg

نخست‌وزیر ژاپن امروز (سه شنبه) در جلسه پارلمان درخصوص برگزاری مذاکرات تلفنی با رئیس‌جمهوری کره جنوبی برای اصلاح و بهبود روابط میان این دو کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد، وی از تشکیل دولت‌های تازه در هر دو کشور برای ایجاد روابط “آینده – محور” با کره جنوبی بهره استقبال می‌کند.

شینزو آبه همچنین در نشست با “فوکوشیرو نوکاگا”، وزیر سابق دارایی اعلام کرد، وی قصد دارد تا روابط توکیو با سئول را که به خاطر مناقشات منطقه‌ای دچار خدشه شده، اصلاح کند.

هر دو کشور ژاپن و کره جنوبی مدعی حق حاکمیت بر شبه جزیره‌ای در دریای ژاپن می باشند. این شبه جزیره در کره جنوبی با نام “دوکدو” و در ژاپن با نام “تاکشیما” شهرت دارد.

ژاپن از دسامبر سال قبل که شینزو آبه دوباره روی کار آمده، چندین بار تمایلات خودرا برای اصلاح و بهبودی روابط با کره جنوبی بازگو کرده است اما ظاهرا هردو طرف به جای انجام اقدامات ملموس و مشخص برای اصلاح روابط، بیشتر به بحث و جدل پرداخته‌اند.

ژاپن در تاریخ ۲۲ فوریه سال جاری با وجود مخالفت کره جنوبی سالروز “روز تاکیشیما” را برای گرامیداشت جزایر مورد مناقشه برگزار کرد.

این اتفاق به سرعت مخالفت‌های شدیدی را در سئول به همراه داشت و بسیاری از مردم کره جنوبی به خاطر اعتراض علیه این اتفاق مقابل سفارت ژاپن در سئول تجمع کردند.

پارک گئون‌-های، رئیس‌جمهور کره جنوبی در تاریخ اول ماه مارس با اشاره به استعمارگری ژاپن در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ از توکیو خواست تا در مقابل تاریخ رفتاری “مسئولانه‌” داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.