نخست وزیر عراق دعوتنامه اجلاس تهران را دریافت کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام ‘ سیداحمد موسوی’ ضمن دیدارو گفت و گو با ‘نوری مالکی’ نخست وزیر عراق، نامه رئیس جمهوری کشورمان برای دعوت از رییس جمهور عراق را تحویل وی داد.

موسوی در خصوص دیدارش با نوری مالکی گفت: نخست وزیر عراق برای تکمیل راه آهن شلمچه بصره به طول ۱۷ کیلومتر و ادامه و اتصال آن به راه آهن ایران قول مساعد داد.

وی افزود: با تکمیل این قطعه از راه آهن ، سفر زائران ایرانی به عتبات و نیز زائران عراقی به ایران تسهیل خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه در خصوص اسکان زائران ایرانی در عتبات با نوری مالکی گفتگو شد ، به نقل از نخست وزیر عراق گفت: بیش از ۵۲ هتل در کربلا در دست احداث است و حدود همین تعداد نیز در نجف اشرف ساخته خواهد شد و دولت عراق در خصوص اختصاص زمین برای ایجاد هتل و سرمایه گذاری سرمایه گذاران ایرانی قول مساعد داد.

دیدار با معاون وزیر امور خارجه عراق نیز از دیگر برنامه های موسوی در این روز بود.

موسوی گفت: با مسئولان عراقی در خصوص امنیت تغذیه و بهداشت زائران گفتگو کردیم و مالکی در این خصوص به وزیران مربوطه دستوراتی داد.

هیات ایرانی همچنین در دیدار با وزیر جهانگردی عراق در خصوص مسائل مربوط به زائران و مشکلات مورد بررسی و پیگیری، گفت و گو کرد.

رییس سازمان حج وزیارت در خصوص صدور روادید از طریق کنسولگری عراق افزود: برای صدور روادید از کنسولگریهای عراق در شهرهای مشهد، اهواز و کرمانشاه با مسئولان عراقی به توافقاتی رسیدیم.

وی اظهار داشت: برای لغو روادید سفر بین عراق و ایران نیاز به تبادل نظر بیشتری میان مسئولان ایرانی و عراقی است

و جلسات متعددی دراین خصوص با مسئولان عراقی برگزار شد.

اجتمام** ۱۳۷۹**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۶۸۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.