نخست وزیر لبنان: اگر وجودم برای کشور بی‌فایده باشد استعفا می‌کنم

۲۲م آذر ،

alghods alarabi3-1.jpg

نخست‌ وزیر لبنان با تاکید بر لزوم همبستگی برای مقابله با خطرات اعلام کرد: اگر بدانم وجودم برای لبنان بی‌معناست و فایده‌ای ندارد، استعفا می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در گفت‌وگویی مطبوعاتی در زادگاهش در شهر طرابلس اظهار کرد: همگان را به همبستگی دعوت می‌کنیم، چرا که ما همچنان تحت تاثیر طوفان‌های منطقه‌ای قرار داریم و در صورتی که پشت یکدیگر نایستیم و از کشورمان محافظت نکنیم، در معرض خطر قرار خواهیم گرفت.

میقاتی در ادامه افزود: هیچ گزینه‌ای جز مذاکرات در تمامی امور در مقابل ما وجود ندارد و نباید ما مسوولیت‌های خود را بر دوش دیگران بگذاریم، گویی که ما مسوول نیستیم.

وی اظهار کرد: ما باید از تحولات خارجی به عنوان فرصتی در مقابل کشورمان استفاده کنیم نه اینکه این فرصت‌ها را با اختلافات داخلی خود از بین ببریم.

میقاتی خاطرنشان کرد: اگر احساس خطر کنم، استعفای من دشوار نخواهد بود و ما باید کشور را از خطراتی که در پیرامون آن است، حفظ کنیم.

این مقام ارشد لبنان در ادامه گفت: روزی که این منصب را پذیرفتم، تنها برای حفظ لبنان این کار را کردم و زمانی که ببینم وجود من معنایی ندارد، استعفای خود را اعلام می‌کنم.

مخالفان خواهان استعفای دولت میقاتی و تشکیل یک دولت بی‌طرف می باشند که بر انتخابات پارلمانی در سال آتی نظارت داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.