نخست وزیر ووزیرخارجه سوریه درتهران بارییس جمهور لبنان دیدارکرده اند

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی ˈالاخبارˈ روز جمعه به نقل از این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود، افزود: این دیدار که برای مدت زمان نسبتا طولانی به طول انجامید، خوب و مثبت بوده و در فضایی از حس برادری و دوستی برگزار شد.

به نوشته این روزنامه، طی این دیدارها سلیمان در جریان توضیحاتی که انتظار داشت از مسئولان سوری درباره قضیه بازداشت میشال سماحه وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان و دست داشتن برخی افسران سوریه در این قضیه دریافت کند، قرار گرفت و دراین دیدار به مسایلی فراتر از قضیه سماحه هم اشاره شد.

میشل سماحه وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان، چندی پیش به اتهام ایجاد آشوب در لبنان با همکاری سوریه بازداشت شد که این اتهام علیه وی تاکنون اثبات نشده است.

این منبع با اشاره به یادداشت گروه ۱۴ مارس به رییس جمهور لبنان، مبنی بر طرد سفیر سوریه از لبنان تأکید کرد: این یادداشت سلیمان را در تنگا قرار داده است چرا که درآن هیچ نشانه ای از قانون وجود ندارد و نامه بیشتر جنبه سیاسی دارد.

این مقام مسئول لبنانی با اشاره به درخواست گروه ۱۴ مارس مبنی بر لغو تفاهمنامه های همکاری با سوریه گفت: لغو یکجانبه معاهدات و تفاهمنامه های همکاری نه تنها میان لبنان و سوریه بلکه میان تمامی کشورها، اقدامی سیتزه ‌جویانه به شمار می رود.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۵۶۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.