نخست وزیر یونان: مصمم به حل بحران و مشکلات هستیم

به گزارش ایرنا، ‘اندونیس ساماراس’ سه شنبه شب در جمع نمایندگان پارلمانی حزب حاکم افزود: دولت یونان مصمم به حل بحران مالی در کشور است و ما با تلاش و جدیت این مساله را دنبال خواهیم کرد وبا برنامه ریزی مناسب می نوانیم به اهداف خود برسیم.

نخست وزیر یونان ادامه داد: در حال حاضر کشور درشرایط سخت اقتصادی قرار دارد و نرخ بیکاری دریونان به ۲۴ درصد رسیده و ۵۰ درصد بیکاران جوانان هستند ، اما با تلاش و جدیت قادر خواهیم بود طی چهار سال آینده نرخ بیکاری را به ۱۰ درصد کاهش دهیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: دولت یونان مصمم است تا با برنامه ریزی منسجم در جهت توسعه و سرمایه گذاری اقدام کند و بدین ترتیب زمینه را برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم آورد.

ساماراس افزود: در حال حاضر رکود اقتصادی در بازار نزدیک به هفت درصد است، ولی با تلاش مضاعف در نظر داریم، ابتدا رشد و افزایش رکود اقتصادی حاکم بر بازار را متوقف و سپس تا سال ۲۰۲۴ میلادی بتوانیم به توسعه و رشد اقتصادی مناسبی برسیم.

وی با انتقاد از اظهار نظر وزیر اقتصادآلمان گفت: دولت مردان اروپایی در خارج از یونان برای حل بحران مالی اتن تئوری ارایه می دهند باید بدانند که دولت یونان مصمم به برون رفت از مشکل مالی است و با تلاش و پشتکار به نتیجه مورد نظر دست خواهد یافت.

اروپا م**۲۱۷۰**۱۰۸۰**۱۴۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۶۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.