نداشتن مجوز جذب استخدام بزرگترین مشکل سازمان انتقال خون

با وجود نیازمندی ۳۰۰ نفر درمرکز انتقال خون استان نداشتن مجوز جذب استخدام بزرگترین مشکل این مرکز است.

بشیر حاجی بیگی مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از بزرگترین مشکلات مرکز انتقال خون استان تهران مجوز جذب استخدام است.
 
وی افزود: مراکز اهدا خون در استان تهران ۱۰ شعبه دارد که با توجه به اینکه انتقال خون در این استان به صورت شبانه روزی انجام می شود و نیازمند جذب نیرو هستیم.
 
حاجی بیگی در پاسخ به اینکه هم اکنون چه تعداد نیرو لازم دارید گفت: هم اکنون انتقال خون استان تهران نیازمند ۳۰۰ نفر نیرو است تا بتوانیم به خوبی جوابگوی نیازها باشیم چرا که با وجود دارد اما نیرو نیست.
 
** ۴۳/۹۴ درصد اهدا خون مستمر در استان تهران وجود دارد
 
حاجی بیگی در ادامه در خصوص بودجه این مرکز گفت: خوشبختانه امسال با دریافت بودجه ای توانستم مرکز اهدای خون را ساخته و در تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۹۱ با حضور وزیر بهداشت ودرمان این مرکز افتتاح می شود.
 
وی افزود: شاخص اهدای خون در تهران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۳۰ نفر است و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۴۰ نفر است.
 
حاجی بیگی تصریح کرد: هم اکنون ۴۳/۹۴ درصد اهدا خون مستمر در کشور وجود دارد که البته در ماه اسفند کم ترین و در ماههای فروردین و اردیبهشت بیشترین مراجعه کنندگان در زمینه اهدا خون در کشور وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: در استان تهران از هر ۱۰۰ نفر، ۲۱ درصد دارای گروه خونی B+، ۷ درصد AB+ و ۲۸درصد A+ هستند که البته حدود ۱۱ درصد مردم دارای گروهای خونی منفی هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته برخی از استانها و شهرستان ها همچون فیروزکوه و دماوند بیشترین افراد دارای گروه خونی O-  است.
 
حاجی بیگی در خصوص مدت زمان قابل استفاده از گروه های خونی گفت: گلبول قرمز ۳۵ روز، پلاکت روز و پلاسما تا ۱ سال می تواند نگه داشته شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.