ندیمی خواستار حذف معتمدان مردمی از طرح اصلاح قانون انتخابات شد

۱۵م آذر ،

نماینده مردم لاهیجان با بیان این استدلال که مردم هیچ روشی برای فرستادن فرد یا اشخاصی به ترکیب هیات اجرایی انتخابات ندارند، گفت:‌ اشخاصی را به عنوان معتمدان هیات اجرایی انتخابات برمی‌گزینیم و اسم آن را می‌گذاریم معتمدان مردم در حالی که مردم هیچ روشی برای فرستادن فرد یا اشخاصی به این هیات ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایرج ندیمی در جلسه امروز (چهارشنبه)مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات اختصاص داشت، در پیشنهادی خواستار حذف واژه معتمدان مردمی از ترکیب بند پنج ماده ۳۱ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری که در قالب ماده ۴ طرح اصلاح قانون انتخابات مطرح شده است، شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی افزود: هرچه به ذهن‌مان آمد برای یافتن یک راه‌حل برای حل مشکلات مردم باید آن را مطرح کنیم .

وی با مبهم دانستن واژه معتمدان مردمی در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری که مجلس قصد اصلاح این قانون را دارد، گفت:‌ معتمدان مردمی پهنای ۷۵ میلیون نفری دارد . اشخاص را به عنوان معتمدان هیات اجرایی انتخابات بر می‌گزینیم و اسم آن را می‌گذاریم معتمدان مردم در حالی که مردم هیچ روشی برای فرستادن اشخاص به این هیات ندارند.

نماینده مردم لاهیجان تاکید کرد:‌باید از حق مردم سخن بگوییم، آقای فرماندار ۳۰ نفر از فرمانداری و یا آشنایان خود را انتخاب می‌کند و در ترکیب هیات اجرایی انتخابات قرار می‌دهد، بعد اسم آن را می‌گذارد معتمدان مردمی در حالی که این کار درست نیست.

ندیمی خاطرنشان کرد: ما چیزی به اسم دولت و مردم نداریم، بلکه مردم و دولت یکی می باشند. مردم ولی‌نعمتند و دولتمردان و رییس‌جمهور خادمان مردم می باشند، این موضوع بسیار موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی متذکر شد: واژگان و عباراتی را در تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات به کار ببریم که لااقل به واقعیت نزدیک باشد.

پس از این اظهارات نمایندگان موافق و مخالف با این پیشنهاد ایرج ندیمی مخالفت کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.