نرخ ارز در بازار نزولی می شود

جام جم آنلاین: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز گفت: در آینده شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود و طبیعی است بعد از ایجاد ثبات با کنترل شوک‌های خارجی اقتصاد می‌توانیم شاهد روند نزولی نرخ ارز در بازار باشیم.

صمد کریمی، با بیان این مطلب افزود:خرید ارز به صورت اسکناس به نرخ مبادله‌ای یا نرخ غیر مرجع که روزانه توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود در شبکه بانکی کشور(بانک‌های خصوصی و دولتی) مجاز است یعنی بانک‌های کشور می‌توانند به نرخ غیرمرجع یا نرخ مبادله‌ای که اعلام می‌شود نسبت به خرید اسکناس اقدام کند.

وی تصریح کرد:ضمن این‌که فروش ارز هم به نرخ مبادله‌ای اعلامی از سوی بانک مرکزی به علاوه حداکثر یک درصد کارمزد به مصارف خدماتی از محل منابع ارزی حاصل مندرج در بند یک بخشنامه‌ای که به بانک‌های کشور ابلاغ شده و هم‌چنین منابع ارزی آنها بلامانع است.

کریمی در ادامه گفت: در بخشنامه‌ای که در تاریخ چهارم مهرماه به بانک‌ها ابلاغ شد آنها می‌توانند به خرید و فروش اسکناس و حتی حواله بانرخ مبادله‌ای یا نرخ غیرمرجع بانک مرکزی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در مرکز مبادلات ارزی به هیچ عنوان مبادلات فیزیکی ارز (اسکناس) انجام نمی‌شود.

کریمی آزاد گفت: با ورود سایر ارز صادر‌کنندگان غیرنفتی و هم‌چنین صندوق توسعه ملی به این بازار مطمئنا شاهد افزایش حجم مبادلات و عمق‌بخشی به این بازار خواهیم بود و این موضوع در نهایت تاثیرات مثبت خود را خواهد داشت.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز پیش از این نیز گفته بود: وقتی در اقتصادی سهم عمده‌ای از بازار ارز را بازار بین‌بانکی تامین می‌کند و بازار آزادی که وجود دارد با سهم کمتری فعالیت می‌کند بنابراین پیش‌بینی ما این است که تاثیر این بازار در قیمت کمتر خواهد بود چون سهم کمتری را دارد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.