نرخ ارز سبب قانع نماینده ای افزایش قیمت خودرو نمی باش!

این خبر امروز شنبه ۲۰م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

نرخ ارز سبب قانع نماینده ای افزایش قیمت خودرو نمی باش!

عصر خودرو : نمایندگان عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی از مهدی غضنفری خواستند که گزارش تفسیریی از روند افزایش قیمت خودرو به مجلسیان ارائه کند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از دنیای اقتصاد ظاهرا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هنوز به افزایش بها تولید در خودروسازی ها باور ندارند این در حالی است که به نقل از یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن و تجارت افزایش ارز نمی‌تواند سبب قانع نماینده ای بر صعود قیمتی خودرو باشد.
در این زمینه علی سبحانی‌فرد عضو کمیسیون صنعت و معدنعنوان می‌کند که به اعتقاد مجلسیان دلایل مقامات صنعتی کشور مبنی بر افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت خودرو نمی‌تواند بسیار قانع نماینده باشد.وی تاکید می‌کند که افزایش قیمت در خودروهایی که ارزبری ندارند و مواد اولیه آنها هم در داخل تامین می‌شود تاکنون نتوانسته اعضای کمیسیون صنعت و معدن را قانع کند.
وی همچنین اظهار نمود که به توجه به کاهش عرضه و کمبود خودرو در بازار خودروسازان باید در این زمینه پاسخگو باشند. سبحانی در ادامه عنوان نمود که نمایندگان خواستار بازرسی پارکینگ‌های خودروسازان می باشند تا اخلالی در عرضه خودرو صورت نگرفته باشد.
وی با اشاره به اینکه در مورد دلایل بالا رفتن بیش از حد قیمت خودرو جلساتی را با مسوولان وزارت صنعت داشته‌ایم و از غضنفری خواستیم تا گزارش تفسیریی در این مورد به مجلس ارائه کند تاکید نمود: درست است که با افزایش نرخ ارز یکسری تغییرات در قیمت همه شده خودروها ایجاد شده، ولی در حال حاضر اختلاف بسیاری بین قیمت همه شده و قیمت فروش خودرو به مردم وجود دارد.
اظهارات بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهتی افزایش قیمت خودروهای تولیدی در حالی است که تولید خودرو هم اکنون به نصف رسیده و بعضی خودروسازان از بیکاری پنهان در خودروسازی‌ها سخن می‌گویند. اینکه تنها افزایش قیمت در شرایط کنونی می‌تواند به نجات صنعت خودرو بینجامد سوالی است که خودروسازان به آن جواب منفی می‌دهند؛ چرا که بحران در این صنعت با سرعت بسیاری در حرکت است.

شنبه ۲۰ آبان   ۹:۵۷

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.