نرخ بالای سود بانکی اجازه رشد صنایع را نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان فتحی‌پور در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل با بیان اینکه محصولات داخلی از نظر کیفیت نسبت به محصولات خارجی برتری دارند، تاکید کرد: کیفیت کالای ایرانی از نظر چوب، طراحی و زیبایی  برتر از برندهای خارجی است که در نمایشگاه وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تنها مشکلی که باعث می‌شود محصولات ایران نسبت به کالاهای خارجی کمتر فروش کنند، قیمت تمام‌شده آنها است که نسبت به کالای خارجی بیشتر است.

به گفته فتحی پور، برای اینکه بتوان وضعیت معیشیتی مردم را سرو سامان داد، باید به مواد اولیه، مواد غذایی و دارو ارز مرجع تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه برای کالاهای سرمایه ای می‌توان ارز جداگانه‌ای اختصاص داد، گفت: برای کالاهایی لوکس مثل اسباب بازی، عطر و ادکلن نیازی به تخصیص ارز مرجع نداریم، این در شرایطی است که امروز کشور در یک جنگ اقتصادی تن به تن قرار گرفته که اگر بخواهیم بودجه اقتصادی کشور را از وابستگی به نفت خارج کنیم، باید به تولیدات داخلی و صنایع کشور اهمیت دهیم.

به گفته فتحی پور، مجلس ودولت باید در یک صف قرار گیرند تا بتوانند وضعیت صنایع را سروسامان دهند. فتحی‌پور با بیان اینکه باید به طور جدی به دنبال تنظیم‌بازار باشیم، گفت: باید از تولید حمایت کرد؛ اما این حمایت نمی‌تواند توسط تسهیلاتی که بانک‌ها با سود بالا می‌دهند، انجام شود.

این نماینده مجلس در انتقاد از سود بانکی که بانک‌ها از صنایع دریافت می‌کنند، گفت: این سودهایی که بانک‌ها از صنایع می‌گیرند، یک ویروس است و اجازه نمی‌دهد صنایع رشد کند.

فتحی‌پور ادامه داد: اگر می‌خواهیم در بازارهای هدف رقابت کنیم باید نسبت به کیفیت کالا و قیمت آن حساس‌تر عمل کرده و به خاطر کاهش قیمت، کیفیت را فدا نکنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.