نرخ برابری یورو به کمترین سطح رسید

سیبنا: نرخ برابری یورو در مقابل دلار با بروز شواهدی دال بر ضعیف تر شدن اقتصاد اروپا به کمترین مقدار آن در سه هفته اخیر نزدیک شد.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، ضعیف تر شدن اقتصاد اروپا، فشار بیشتری بر سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا وارد خواهد آورد تا در نشست این هفته خود در بروکسل بر حجم استفاده از سیاست پولی بیفزایند.

در آستانه انتشار یک گزارش ماهانه که پیش بینی می شود، نشان دهنده کاهش خرده فروشی در منطقه یورو باشد، واحد پولی مشترک ۱۷ کشور اروپایی به چهار روز افزایش پیاپی در برابر ین پایان داد. بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلستان هر دو فردا پنجشنبه جلسه خواهند داشت.

‘هیتوشی آسائوکا’ استراتژیست ارشد موسسه مالی ‘میزو’ در توکیو گفت:‌ به نظر می رسد اقتصاد اروپا بدتر از آنچه انتظار می رفت است. وی افزود: سرمایه گذاران پس از آن که، ارزش هر یورو معادل ۳۰/۱ دلار شد، مایل به خرید یورو نیستند.

نرخ برابری یورو در ساعت ۷:۴۵ صبح روز چهارشنبه در بازار لندن، ۲/۰ درصد در مقابل دلار کاهش یافت و هر یورو در برابر ۲۸۹۳/۱ دلار معامله شد.

در تاریخ اول اکتبر (دوشنبه گذشته) هر یورو معادل ۲۸۰۴/۱ دلار بود که پایین ترین سطح از ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) تا کنون است.

هر یورو که دیروز معادل ۹۷/۱۰۰ ین بود، امروز با ۸۷/۱۰۰ ین هم ارزش شد. به گزارش ایرنا دلار امروز در برابر ین گرانتر شد و هر واحد آن در مقابل ۲۴/۷۸ ین خرید و فروش شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.