نرخ بیکاری اعلام شده، با واقعیت جامعه همخوانی ندارد

۳ م دیماه ،

در تازه ترین آمار انتشار یافته از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در بهار امسال با ۱٫۳ درصد افزایش به ۱۲ درصد رسید که باز هم از سوی کارشناسان این آمار نادرست و غیر واقعی انتشار یافتن یافته است.

حسین کمالی، وزیر سابق کار دوران اصلاحات، با اعلام این که مراکز آماری ارقام دقیقی ارائه نمی دهند، گفت: ارائه آمار و ارقام نرخ بیکاری بیشتر به صورت ابزاری بوده و با واقعیت جامعه همخوانی ندارد.

حسین کمالی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این که آمار و ارقام وسیله ای است برای جامعه، ابزاری است برای مدیران و تصمیم گیران، اظهار داشت:عدم ارائه آمار واقعی از نرخ بیکاری از سوی مرکز آمار ایران، تجزیه و تحلیل آماری را دچار مشکل خواهد کرد.

به گفته وی، ارائه آمار و ارقام اشتباه سبب استفاده ابزاری از سوی دولت مردان می‌شودو همین امر سبب به اشتباه افتادن مردم خواهد شد.

وزیر سابق کار دولت های سازندگی و اصلاحات، با تأکید بر این که آمار،مرکز آمار و بانک مرکزی و حتی درصدهای تورمی که اعلام می گردد را قبول ندارم. ارائه آمار نادرست از سوی مراکز آماری را ناشی از عدم فرهنگ تولید دانست.

کمالی خاطر نشان کرد: برای حل مشکل باید به نیازهای واقعی جامعه توجه شود و بگذاریم که مردم خودشان تصمیم بگیرند. دولت وظیفه اطلاع رسانی را برعهده بگیرد و باید مرتب به جای تصمیم گیری، اطلاع رسانی کند. دولت باید دریایی از اطلاعات و انباشتی از آمار درست را در اختیار جامعه بگذارد و مردم مخیر به انتخاب باشند.

منبع خبر : ایلنا

بیکاری در ۲۰ استان افزایش یافت/ فارس با ۲۱.۲ درصد رکورددار (+جدول)


استخدام
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.