نرخ خریدگندم ازکشاورزان افزایش یافت

جام جم آنلاین: رییس کارگروه تخصصی و تعادل صنعت و کشاورزی گفت: قیمت گندم ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و نرخ جدید به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، محمد اسماعیل نیا امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی و تعادل صنعت و کشاورزی گفت: بعد از نابسامانی بازار مرغ و تخم مرغ اینجانب سوالاتی از وزیر جهاد کشاورزی داشتم و در همین زمینه دیدارهایی با رئیس مجلس و معاون اول رییس جمهور داشتم که در نهایت منجر به تشکیل این کارگروه شد.

وی با بیان این که در این کارگروه، معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی حضور دارند، افزود: اینجانب در اولین جلسه کارگروه، به عنوان رئیس کارگروه انتخاب شدم که تاکنون در جلسات بسیار مهمی به حل مسائل مهم کشاورزی و کالاهای استراتژیک پرداختیم.

اسماعیل نیا با بیان این که در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می شود، گفت: البته ظرفیت تولید مرغ در کشور دو میلیون تن است که در کارگروه بحث شد تا با افزایش تولید جلوی واردات گرفته شود.

نماینده مردم کاشمر با اشاره به حجم تولید ۹۰۰ هزار تنی تخم مرغ در کشور گفت: در کارگروه این مسئله هم مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد که ۶۵۰ هزار تن مصرف داخلی است.

رئیس کارگروه تخصصی و تعادل صنعت و کشاورزی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح در جلسات کارگروه، گندم بود، گفت: در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در کشور گندم تولید می‌شود ولی متأسفانه تاکنون سه میلیون تن از کشاورزان خریداری شد.

اسماعیل نیا با انتقاد ا ز نرخ ۴۰۰ تومانی مصوب دولت برای خرید گندم، اظهارداشت:ما این قیمت مصوب دولت را قبول نداشتیم و ۳۰ درصد  این قیمت را افزایش دادیم که این افزایش قیمت به امضای رییس جمهور هم رسید و قرار است از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.