نرخ دلار در بودجه ۹۲ زیر ۲۴۰۰ تومان

۱۳م آذر ،

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تشریح ویژگی‌های بودجه ۹۲، از رویکرد “انقباضی شدید” در این لایحه سخن گفت و افزود: به طور قطع قیمت‌گذاری ارز در لایحه بودجه سال آینده کمتر از قیمت ارز در مرکز مبادلات ارزی خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، رحیم ممبینی دربارهٔ ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور با اشاره به اینکه هنوز نمی توان قیمت دلار پیش بینی شده در این بودجه را اعلام کرد و گفت: معتقدیم بعضی از قیمت‌های ارز قیمت‌های واقعی نیست، ضمن اینکه به طور قطع قیمت‌گذاری ارز در لایحه بودجه سال آینده کمتر از قیمت ارز در مرکز مبادلات ارزی خواهد بود.

وی حمایت از تولید را از رویکردهای بودجه سال ۹۲ عنوان کرد و افزود: نقش استانها در کمک به تولید در قالب کمکهای فنی و اعتباری افزایش می یابد.

ممبینی گفت: در واقع سازوکارهای حمایت از تولید از ملی به سمت استانی سوق داده می گردد. وی با تاکید بر ضرورت تجدید نظر در تعداد دستگاههای اجرایی افزود: اکنون حدود ۸۰۰ دستگاه اجرایی داریم که تدوین بودجه‌ های سنواتی این ۸۰۰ دستگاه در وقت کم کار سنگین و فشرده‌ ای است.

ممبینی اظهارداشت: باید حداقل گزارش شش ماهه عملکرد دستگاههای اجرایی را داشته باشیم تا بتوانیم یک بودجه واقعی را تدوین کنیم. وی تصریح کرد: با کاهش تعداد دستگاههای اجرایی، بودجه از نظر حجم سبک ‌تر می گردد و زمانبندی چه در زمان تدوین و چه در زمان بررسی در مجلس راحت ‌تر است.

در بودجه ۹۲ وابستگی به نفت کاهش می‌یابد   

معاون بودجه معاونت برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از کاهش شدید وابستگی کشور به نفت (از لحاظ دلاری) در لایحه بودجه سال کل کشور خبر داد.

ممبینی با اشاره به اینکه وابستگی بودجه به نفت در سال‌های ۱۳۹۰ و از ۶۰  به ۵۳ میلیارد دلار رسیده است، گفت: احتمالاً این وابستگی در بودجه سال نسبت به امسال، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

توجه خاص به درآمدهای مالیاتی
 
وی توجه خاص به درآمدهای غیرنفتی و به طور خاص مالیات را از جمله ویژگی‌های منابع لایحه بودجه ۹۲ برشمرد و افزود: با گسترش سامانه‌های ماشینی برای وصول مالیات در سالهای اخیر، درآمدهای مالیاتی افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

شرایط متعادل برای حقوق کارمندان

ممبینی گفت: در لایحه بودجه سال ۹۲ گامهای مهمی برای شفاف‌سازی منابع و مصارف برداشته خواهد شد. وی افزود: رویکرد ما دربارهٔ کارکنان دولت در لایحه بودجه سال ۹۲ برخلاف آنچه ممکن است تصور شود که باید در این شرایط انضباطی باشد، یک شرایط متعادل دارد.

ممبینی اظهارداشت: نگاه ما به تعهدات اجتماعی اعم از حمایتی ، بیمه ای و سایر تعهداتی که اسناد بالادستی برای ما تعریف کرده ، مانند مباحث آموزش و پرورش، آموزش عمومی، آموزش عالی و پژوهش، رویکردی متعادل است.

انقباضی شدید؛ نگاه دولت در بودجه

وی خاطرنشان کرد: در بعضی از موضوعات مانند بعضی مصارف زودگذر که ممکن است خروجی آن بسیار حرکت رو به جلو برای ما ایجاد نکند نگاه ما در بودجه، انقباضی شدید است.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.