نرخ کنونی ارز بهترین فرصت برای صادرکنندگان/ کیفیت لازمه ماندگاری در بازار هدف

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

یک تولیدکننده نمونه در جشنواره ملی تولیدکنندگان جوان گفت: شرایط کنونی ارز بهترین فرصت برای صادرکنندگان در جهت توسعه صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا است.

عباس مرجانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: وقتی که دلار به صورت تصنعی در قیمت پائین نگه داشته می شد، تولید توانایی رقابت با بخش تجارت و بازرگانی را نداشت.

وی ادامه داد: از وقتی که قیمت ارز رو به افزایش رفته فرصتی مناسب پیش روی صادرکنندگان قرار داده شده تا میزان صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا را توسعه دهند.

مرجانی تاکید نمود: البته ممنوعیت صادرات مواد اولیه لازمه ارتقای بخش تولید و در نهایت توسعه صادرات محصول با ارزش افزوده بالاست.

**کیفیت شرط ماندگاری در بازار هدف

این تولیدکننده شیرآلات در خصوص ورود به بازارهای هدف صادراتی تصریح نمود: کیفیت مطلوب و رقابتی تنها شرط حضور و ماندگاری در بازارهای هدف محسوب می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون در حوزه صنایع شیرآلات ساختمانی تولیدکنندگان داخلی قادر به تولید کالاهای باکیفیت و قابل رقابت با اجناس خارجی می باشند که می تواند به بازار هدف کشورهای همسایه راه پیدا کند و موفق باشد.

وی با تاکید بر حمایت های دولتی از بخش تولید خاطرنشان نمود: اولویت اصلی تولیدکنندگان دریافت تسهیلات مالی نیست بلکه تسهیل سایر امور از جمله رسیدگی به بحث تامین اجتماعی و اصلاح قانون مالیاتی می تواند کمک بیشتری به این بخش کند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.