« نردبان » با بخش های جدید و جذاب روی آنتن می رود

شنبه ۲۷ خرداد – ۰۹:۴۲:۰۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

جشنواره تابستانی شبکه مستند؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- تابستان امسال ، سری جدید مجموعه « نردبان » به پخش آثار ارسالی مخاطبان و نقد و گزینش آنها توسط مخاطبان می پردازد علاوه بر تغییر دکور و فضا با بخش های جدید و ویژه  همچون « برشی از یک مستند » ، « ساختار حقیقت» و « پله اول» مهمان مستندسازان آماتور و مردمی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد محمدیان تهیه کننده « نردبان» که با اعلام این خبر افزود که علاوه به روند قبلی برنامه که همچنان به پخش و نقد آثار ارسالی مخاطبان اختصاص داشت ، حال بخشهای جدیدی برای سری تابستانی این برنامه پیش بینی شده است که از آن جمله می توان به بخش « برشی از یک مستند » اشاره کرد که در این بخش ، لحظاتی از بهترین مستندهای داخلی و خارجی ساخته پیشکسوتان و یا جوانان حرفه ای که موفق به کسب جوایز بین المللی شده اند انتخاب و پخش خواهند شد.
 همچنین بخش دیگری نیز تحت عنوان « ساختار حقیقت » نیز در برنامه گنجانده شده است که از تولیدات شورای مستندسازی معاونت سیما است و به آموزش ژانرها و شیوه های مستندسازی به مخاطبان آن هم توسط مستندسازان حرفه ای و استادان پیشکسوت هر ژانر می پردازد و سعی دارد این تجربیات را  در زمان کوتاه اما مفید در اختیار مخاطبان و مستندسازان تازه کار قرار دهد.
وی همچنین « پله اول» را نیز از جمله بخش های جدید  برنامه نام برد و در توضیح آن گفت : این بخش  نیز در واقع  از بخش های  آموزشی برنامه است که درآن مستندسازان حرفه ای کشور در امور مختلف مستندسازی همچون نورپردازی ، فیلمنامه نویسی ، دکوپاژ و… پاسخگوی سوالات مستندسازان و مخاطبان برنامه خواهند بود.
محمدیان اظهار امیدورای کرد که با شروع فصل تابستان و از سوم تیرماه همچون فصل زمستان و بهار گذشته « نردبان » با همان روال قبلی به پخش آثار مستندسازان آماتور که آثارشان را در اختیار شبکه مستند قرار داده اند ، ادامه دهد  و این بار نیز به سه اثر برگزیده به انتخاب مخاطبان جایزه ویژه اختصاص یابد. او گفت : از آنجا که این برنامه قرار است به مستندهای ساخته شده توسط خود مردم اختصاص یابد پس انتخاب در آن نیز کاملا مردی است  و مخاطبان همچنان می توانند از طریق سامانه پیامکی برنامه نظر خودشان را نسبت به بهترین مستند پخش شده در « نردبان » ارائه کنند و سایت شبکه نیز آماده دریافت مستندهای جدید مخاطبان خواهد بود.
ضمن این که الهام عادلی به عنوان مجری برنامه و سید ابراهیم مجرد به عنوان کارشناس محتوایی با « نردبان » همراه خواهند بود و سعی شده است در برنامه  از حضور منتقدانی همچون شاهین شجری کهن استفاده شود تا « نردبان » در کنار نظر مردم و مستندسازان ،نگاه حرفه ای تری نیز  به مستندهای مردمی داشته باشد.
گفتنی است « نردبان » از این هفته ، هر جمعه ، ساعت ۱۷ از شبکه مستند سیما پخش می شود.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۶۰۹۴۲۰۹۵۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.