نرفتن به پای صندوق رای گناه است/ لزوم شرکت همه مردم در انتخابات

۱۴فروردین۱۳،

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کسانی که به پای صندوق‌های رای در انتخابات نیایند، عملی ضد تقوا انجام داده و گناه کرده‌اند، گفت: تقوا ایجاب می‌کند که همه ملت ایران در سال حماسه سیاسی در انتخابات شرکت کرده تا دشمن بفهمد که ملت ایران در مقابل تحریم‌ها ایستاده است.

به گزارش خبرنگار سیاسیممتازنیوز، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول خود ضمن توصیه به همگان به اینکه زندگی باید با‌معنا باشد و انسان در حیات خود نباید به ظاهر بسنده کند، اظهار داشت: انسان باید زندگی را با معنا و توام با داخل و واقعیت‌ها استوار کند و خلاف آن زندگی بی‌معنا و پوچ خواهد بود.

وی افزود: سلامت جسم بحث مهمی است که جامعه باید هر چه بیشتر به این مسأله بپردازد همانطور که در صدا و سیما می‌بینیم که پزشکان برای سلامت جسم به مردم آگاهی می‌دهند اما سلامت روح یک افقی بسیار بلند بوده که متأسفانه دنیای امروز با این مصیبت روبروست که سلامت روح را از دست داده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه سلامت روح در دنیای امروز نایاب شده است، تصریح کرد: انسان در دنیای امروز با وجود تمام امکانات مادی به یک بیماری عجیب روحی گرفتار شده است و سبب اصلی آن عدم توجه به باطن است.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: آخرت مرگ نیست بلکه حیات ابدی است و حیات ابدی خدا است بنابراین حی بر حیات ابدی که همان آخرت است صادق نیست و حی واقعی بر حقیقتی صادق است که حیات او عین واقعیت است و مرگ بر او حرام است و این حقیقت همان خداست و قیوم یعنی قوام عالم بر اوست و بازگشت تمام صفات اضافی پروردگار به قوام است و این همان “یا حی و یا قیوم” ذکری است که حضرت رسول(ص) به حضرت زهرا(س) سفارش کرده بودند.


خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: پیام رهبر معظم انقلاب با شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، ابعاد مختلفی داشته و یکی از نکات آن این است که دشمن از دو راه بر جامعه ما وارد شده است؛ یکی آن است که می‌خواهد مردم ما را از کارهای سیاسی دور کرده و به فروع و جزئیات سرگرم کند و جامعه را مضطرب نگاه داشته و تنها مساله تحریم‌ها را به عنوان ضربه‌ای علیه ایران استفاده کند.

آیت الله امامی کاشانی هدف دوم دشمن را اینگونه بیان کرد: نخبگان کشور ما با ایجاد حماسه علمی که در کشور سبب شده تا دشمن در پی مکتوم نگه داشتن آنها شود اما ما باید به دنبال رهبر معظم انقلاب حرکت کرده تا بتوانیم گامی به جلو گذاشته و در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: نخبگان باید با سعی و کوشش جامعه را نجات داده و با تدبیر جامعه را به سمت حقایق حرکت بدهند و کسانی که به دنبال سستی بروند، حقوق ملت را ضایع کرده‌اند؛ بنابراین سرمایه گذاری، تولید، اقتصاد و نجات کشور از بیکاری و فقر وظیفه مسئولان کشور و صاحبان قدرت است.


خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئولان در سال حماسه اقتصادی باید به سمت تولید هجوم آورده و از واردات جلوگیری و میزان صادرات را افزایش دهند.


آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به حماسه سیاسی تصریح کرد: مسأله انتخابات در سال حماسه سیاسی مسأله مهمی بوده و احتیاج به شور و هیجان مردم داشته، بدین خاطر که ملت ایران در محاصره دشمنان قرار گرفته و همین اتحاد و انسجام ملت ایران است که دشمنان را به عقب کشانده است.


خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان با بیان اینکه کسانی که به پای صندوق‌های انتخابات نیایند عملی ضد تقوا انجام داده و گناه کرده‌اند، خاطر‌نشان کرد: تقوا ایجاب می‌کند که همه ملت ایران در سال حماسه سیاسی در انتخابات شرکت کرده تا دشمن بفهمد که ملت ایران در مقابل تحریم‌ها ایستاده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.